Jednostavna kvantitativna metoda za utvrđivanje stanja entiteta te za planiranje i programiranje u razvojnoj i edukacijskoj psihologiji (CROSBI ID 518233)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Sindik, Joško
hrvatski
Jednostavna kvantitativna metoda za utvrđivanje stanja entiteta te za planiranje i programiranje u razvojnoj i edukacijskoj psihologiji
Osmišljena je jednostavna kvantitativna metoda (tzv. računalno-mrežni model ) za neposredno određivanje stanja entiteta, a putem jednostavnog algoritma i za posredno stvaranje osnove za planiranje i programiranje ostvarivanja daljnjih razvojnih, odnosno edukacijskih ciljeva za datu grupu entiteta, za pripadni skup varijabli. Temeljna zamisao metode jest ”logična” pretpostavka da je potrebno intenzivnije poticati razvoj onih motoričkih, konativnih, kognitivnih, te somatskih karakteristika, sposobnosti i znanja relevantnih za dati edukacijski ili razvojni proces - koje su aktualno nezadovoljavajuće razvijene, i to u proporciji u kojoj su one ”manje razvijene” , u odnosu na neko definirano poželjno finalno stanje. S obzirom da ” logika” metode vodi ka postizanju stanja ” ravnoteže” , tj. istovjetnog ukupnog sumativnog skora za sve ispitivane varijable, metoda je primjenljiva u slučajevima kad je proces transformacije psihofizičkih karakteristika putem nekog upravljanog procesa usmjeren ka postizanju poželjnog finalnog stanja u odnosu na zadane norme, koje se mogu numerički definirati. Prilagodljivost metode očituje se i u činjenici da varijable mogu biti u formi procjena, kao i psihometrijski ” rigoroznih” testova, a relativna manja ili veća važnost pojedinih varijabli za dati proces, utvrđena prethodnim istraživanjima, može se” uklopiti” u sustav množenjem rezultata po varijablama s odgovarajućim ponderima, dok se različite vrste varijabli, sa pripadnim različitim mjernim jedinicama- mogu unificirati postupkom standardizacije rezultata. Metoda je pogodna i za planiranje i programiranje individualnih ciljeva datog procesa, kao i grupnih ciljeva , npr.u razredu, odgojnoj skupini vrtića, itd. Kao takva, primjenljiva je i u mnogim drugim područjima primijenjene psihologije.
jednostavna; kvantitativna; planiranje; vrednovanje; metode
nije evidentirano
engleski
Simple quatitative method for definig entity status and for planning and programming in developmental and education psychology
nije evidentirano
simple; quatitative; planning; evaluating; methods
nije evidentirano
Podaci o prilogu
1998.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Sažeci radova – ; 11. Dani psihologije Zadar.
Ilija Manenica
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru
Podaci o skupu
11. Dani psihologije u Zadru
predavanje
01.01.1998-01.01.1998
Zadar, Hrvatska