Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Prijelaz iz vrtića u školu (CROSBI ID 124554)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Veselinović, Zvjezdana Prijelaz iz vrtića u školu // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 15 (2006), 1-2; 31-54-x

Podaci o odgovornosti

Veselinović, Zvjezdana

hrvatski

Prijelaz iz vrtića u školu

Uvažavanje spremnosti djeteta za školu pridonosi školskom uspjehu i razvoju osjećaja osobne kompetentnosti i predstavlja bitan doprinos prevenciji stresa kod djece i njihovih obitelji u procesu tranzicije. Stoga je cilj istraživanja bio utvrditi neke karakteristike procesa tranzicije vrtić-škola usporedbom podataka o karakteristikama djece, koje su dali roditelji djece školskih obveznika iz redovitog programa DV &raquo ; ; Maslačak&raquo ; ; iz Zaprešića (N=87) i roditelji djece u prvim razredima OŠ Antuna Augustinčića iz Zaprešića (N=95). Podaci su dobiveni primjenom Upitnika za roditelje djece predškolske dobi – prijelaz iz vrtića u školu, te Upitnika za roditelje djece školske dobi – prijelaz iz vrtića u školu. Roditelji djece školskih obveznika procjenjuju svoju djecu relativno visoko na većem dijelu dimenzija zrelosti za školu, osobito na onim dimenzijama koje opisuju tzv. predčitalačke i predmatematičke vještine. Utvrđen je veći broj statistički značajnih razlika između procjena roditelja školske djece i roditelja predškolske djece na pojedinim dimenzijama spremnosti za školu. Roditelji predškolske djece češće procjenjuju svoju djecu statistički značajno više zrelim za polazak u školu, u odnosu na roditelje djece u prvom razredu, koji smatraju da su djeca u manjoj mjeri pripremljena za školske zahtjeve. Na temelju rezultata istraživanja uočljiva je naglašenija tendencija kod roditelja djece školskih obveznika da zrelost za školu doživljavaju kao jedinstvenu dimenziju. S druge strane, roditelji djece u prvom razredu više su skloni diferencirati pojedine dimenzije zrelosti za školu. Međutim, ove tendencije nisu nedvosmislene. Roditelji školskih obveznika kod svoje djece uglavnom ne očekuju poteškoće pri tranziciji iz vrtića u školu. Ukoliko ih očekuju, one se najčešće odnose na probleme koncentracije i preuzimanje obaveza. Kod djece u prvom razredu roditelji su najčešće opažali probleme čitanja, prihvaćanja obaveza, te probleme koncentracije. Sportske aktivnosti te aktivnosti umjetničkog karaktera područja su koja u najvećem stupnju omogućuju da djeca dožive uspjeh.

predškolska djeca; vrtić; škola; tranzicija; spremnost za školu

nije evidentirano

engleski

Transition from kindergarten to school

nije evidentirano

pre-school children; kindergarten; school; transition; alert for school

nije evidentirano

Podaci o izdanju

15 (1-2)

2006.

31-54-x

objavljeno

0037-654X

Povezanost rada

Psihologija