( Inventory policy with review on inventory policy in "Istracommerce" in Pazin )
Datum: 25.09.
Godina: 2006
Stranica: 91
Mentor: Kaštelan-Mrak, Marija
Ključne riječi: politika zaliha; Istracommerce; Pazin
( inventory policy; Istracommerce; Pazin )
Jedan od najaktualnijih tema današnjice, bilo da se radi o proizvodnom ili trgovačkom sektoru je razina zaliha. One utječu na stabilnost i krajnji rezultat poslovanja. Problemi kod pronalaženja optimalne politike upravljanja su: nepredvidivost potražnje, vrijeme isporuke, velik broj artikala... Mnogo je razloga koji uvjetuju razinu zaliha. Jedan od razloga su konfliktni ciljevikoji su sastavni dio svakog poduzeća.Mnogi problemi upravljanja zalihama mogu se izbjeći poznavanjem strukture troškova zaliha. U "Istracommercu" d.d. velika se pozornost između ostalog pridaje i politici zaliha. Glavni cilj ovog društva je održavati zalihe na nivou vlastitih mogućnosti, da ih tvrtka financira iz tekučeg poslovanja. Operativno provođenje politike zaliha u "Istracommercu" d.d. prati se na više nivoa: određuju se mjesečne dozvoljene kvote ulaza roba, uspoređuje se ulaz roba sa listom dobavljača i listom asortimana na svim nivoima i po svim prodajnim mjestima, poslovođe vode evidenciju kretanaj ulaza, realizacije i zaliha roba, prati se stanje nekurentne robe, a politika zaliha provodi se i na terenu obilaskom prodavaonica i tjednim sastancima sa poslovođama. Svakim danom ide se korak dalje. Usavršava se evidencija i preglednost zalih, analiziraju se zbivanja na tržištu i procjenjuje se njihova moguća refleksija na poduzeće, osiguravaju se povoljni uvijeti nabave i plaćanje robe, sklapaju se kvalitetniji nabavni ugovori, usavršava se skladišno poslovanje, a osoboto se vodi računa o racionalnom gospodarenju zalihama te osiguranju sigurne i pravovremene naplate robe.
Ekonomija