crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 260643

Disertacija

Autor: Jovanović, Željko
Naslov: Upravljanje marketingom u farmaceutskoj industriji
( Marketing Management in Pharmaceutical Industry )
Vrsta: magistarski rad
Fakultet: Ekonomski fakultet
Sveučilište: Sveučilište u Rijeci
Mjesto: Rijeka
Datum: 18.07.
Godina: 2006
Stranica: 118
Mentor: Grbac, Bruno
Ključne riječi: marketing proces; farmaceutska industrija; lekovi
( marketing management; pharmaceutical industry; drugs )
Sažetak:
Proces marketinga se sastoji od analize tržišnih mogućnosti, razvoja marketinških strategija, planiranja marketinških programa i upravljanja marketinškim naporima. Menadžeri moraju na samom početku procesa utvrditi koje su dugoročne mogućnosti na tržištu, definirati ciljeve svoje tvrtke i na temelju toga kreirati strategiju nastupa na tržištu. Nakon lansiranja, strategija proizvoda se mora modificirati tijekom različitih faza životnog ciklusa proizvoda. Prema tome, nakon izbora ciljne tržišne skupine ili izbora tržišnih segmenata slijedi određivanje marketing mixa. Nakon toga, potrebno je organizirati marketinške resurse, te primijeniti plan i na koncu ga evaluirati. Ovaj jednostavni slijed vrijedi za sve subjekte na tržištu, pa tako i farmaceutsku industriju. Svrha i cilj ovog magistarskog specijalističkog rada je analizirati farmaceutski marketing sa posebnim osvrtom na hrvatsko tržište lijekova i osobitosti upravljanja marketing procesom na njemu. Prikazati će se posebnosti procesa planiranja marketinga, implementacije marketing aktivnosti i kontrola marketing procesa na hrvatskom tržištu lijekova. Rad daje odgovore kako se principi upravljanja marketing procesom u farmaceutskoj industriji mogu prilagoditi osobitostima hrvatskog tržišta lijekova, te na taj način osigurati uspješan rad farmaceutskih tvrtki koje svojim radom ne ostvaruju samo dobit, nego prevencijom bolesti i kvalitetnim liječenjem povećavaju kvalitetu i dužinu života ljudi, čime dugoročno povećavaju standard i kvalitetu života čitavog društva. Prikazan je model implementacije marketinga u farmaceutskoj industriji koji se temelji na analizi situacije i utvrđivanju ciljeva farmaceutske tvrtke, određivanju tržišta na kojem će se poslovati, razvoju strategija za ostvarenje ciljeva farmaceutske tvrtke te monitoringu i implementaciji strategija i planova. Navedene aktivnosti se nadovezuju i odvijaju se u kontinuitetu. Odgovornom i etičkom implementacijom principa marketinškog upravljanja moguće je primijeniti model koji će uz pomoć principa upravljanja marketingom u farmaceutskoj industriji dokazati da se stvaranje nove vrijednosti na tržištu lijekova može temeljiti na partnerskim odnosima između farmaceutske industrije i društvene zajednice.
Projekt / tema: 0081008
Izvorni jezik: HRV
Znanstvena područja:
Ekonomija



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4