Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Upravljanje marketingom u farmaceutskoj industriji (CROSBI ID 344800)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Jovanović, Željko Upravljanje marketingom u farmaceutskoj industriji / Grbac, Bruno (mentor); Rijeka, Ekonomski fakultet, Rijeka, . 2006

Podaci o odgovornosti

Jovanović, Željko

Grbac, Bruno

hrvatski

Upravljanje marketingom u farmaceutskoj industriji

Proces marketinga se sastoji od analize tržišnih mogućnosti, razvoja marketinških strategija, planiranja marketinških programa i upravljanja marketinškim naporima. Menadžeri moraju na samom početku procesa utvrditi koje su dugoročne mogućnosti na tržištu, definirati ciljeve svoje tvrtke i na temelju toga kreirati strategiju nastupa na tržištu. Nakon lansiranja, strategija proizvoda se mora modificirati tijekom različitih faza životnog ciklusa proizvoda. Prema tome, nakon izbora ciljne tržišne skupine ili izbora tržišnih segmenata slijedi određivanje marketing mixa. Nakon toga, potrebno je organizirati marketinške resurse, te primijeniti plan i na koncu ga evaluirati. Ovaj jednostavni slijed vrijedi za sve subjekte na tržištu, pa tako i farmaceutsku industriju. Svrha i cilj ovog magistarskog specijalističkog rada je analizirati farmaceutski marketing sa posebnim osvrtom na hrvatsko tržište lijekova i osobitosti upravljanja marketing procesom na njemu. Prikazati će se posebnosti procesa planiranja marketinga, implementacije marketing aktivnosti i kontrola marketing procesa na hrvatskom tržištu lijekova. Rad daje odgovore kako se principi upravljanja marketing procesom u farmaceutskoj industriji mogu prilagoditi osobitostima hrvatskog tržišta lijekova, te na taj način osigurati uspješan rad farmaceutskih tvrtki koje svojim radom ne ostvaruju samo dobit, nego prevencijom bolesti i kvalitetnim liječenjem povećavaju kvalitetu i dužinu života ljudi, čime dugoročno povećavaju standard i kvalitetu života čitavog društva. Prikazan je model implementacije marketinga u farmaceutskoj industriji koji se temelji na analizi situacije i utvrđivanju ciljeva farmaceutske tvrtke, određivanju tržišta na kojem će se poslovati, razvoju strategija za ostvarenje ciljeva farmaceutske tvrtke te monitoringu i implementaciji strategija i planova. Navedene aktivnosti se nadovezuju i odvijaju se u kontinuitetu. Odgovornom i etičkom implementacijom principa marketinškog upravljanja moguće je primijeniti model koji će uz pomoć principa upravljanja marketingom u farmaceutskoj industriji dokazati da se stvaranje nove vrijednosti na tržištu lijekova može temeljiti na partnerskim odnosima između farmaceutske industrije i društvene zajednice.

marketing proces; farmaceutska industrija; lekovi

nije evidentirano

engleski

Marketing Management in Pharmaceutical Industry

nije evidentirano

marketing management; pharmaceutical industry; drugs

nije evidentirano

Podaci o izdanju

118

18.07.2006.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Rijeka

Rijeka

Povezanost rada

Ekonomija