Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Utjecaj informacije o postojećim produktima u domeni na kreativnost novih produkata (CROSBI ID 125967)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Čorko, Irena ; Vranić, Andrea Utjecaj informacije o postojećim produktima u domeni na kreativnost novih produkata // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 16 (2007), 3; 613-626

Podaci o odgovornosti

Čorko, Irena ; Vranić, Andrea

hrvatski

Utjecaj informacije o postojećim produktima u domeni na kreativnost novih produkata

Istraživanjem je ispitano kakav je utjecaj poznavanja domene na kreativnost produkta Studentice psihologije (N=38) su, podijeljene u dvije skupine, izrađivale kolaž u različitim eksperimentalnim uvjetima. Studentice u kontrolnoj skupini (N=20) dobile su zadatak da prije izrade kolaža desetak minuta razmisle o tome kakav bi trebao biti kolaž koji bi bio procijenjen kao kreativan i što bi one trebale učiniti da kolaž bude kreativan, te su ta svoja razmišljanja zapisivale na papir. Studentice u eksperimentalnoj skupini (N=18) prije početka izrade kolaža imale su desetak minuta vremena da prouče 95 kolaža koji su nastali u sklopu drugog istraživanja, a napravljeni su u jednakom vremenskom roku i od istog materijala. Svim ispitanicama rečeno je da pokušaju napraviti kolaž koji bi bio što kreativniji. Kreativnost i druge dimenzije radova procijenilo je 9 sudaca tehnikom suglasnog procjenjivanja. Faktorskom analizom izdvojena su dva ortogonalna faktora za koje se može utvrditi da predstavljaju faktor kreativnosti i faktor tehničke valjanosti. Pokazalo se da poznavanje domene ima pozitivne efekte na procijenjenu kreativnost produkata, dok se u aspektu tehničke valjanosti rezultati kontrolne i eksperimentalne skupine značajno ne razlikuju. Rezultati ovog istraživanja potvrđuju mnogobrojne teorije kreativnosti prema kojima je poznavanje područja u kojem produkt nastaje jedan od glavnih faktora koji omogućuju kreativno stvaranje.

kreativnost; znanje; tehnika suglasne procjene

nije evidentirano

engleski

The effect of information about existing products in the domain on the creativity of new products

nije evidentirano

creativity; knowledge; consensual assessment technique

nije evidentirano

Podaci o izdanju

16 (3)

2007.

613-626

objavljeno

1330-0288

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice
Indeksiranost