crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 261957

Zbornik radova

Autori: Kovač, Snježana; Jokić-Begić, Nataša; Jurin, Tanja
Naslov: Pomoć djeci i mladima u svladavanju psiholoških smetnji kao uzroka školskog neuspjeha
( Psychological disturbences and school underachivement )
Izvornik:
Skup: 1. hrvatski kongres primijenjene psihologije
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 26.-29.04.2006.
Ključne riječi: školski neuspjeh; depresivnost; anksioznost
( school underachivement; depression; anxiety )
Sažetak:
U školskoj dobi 20-25 % djece i adolescenata ima psihičke smetnje koje ometaju kvalitetu života kako djece tako i njihovih obitelji. Samo jedno od petero djece dobiva adekvatnu psihološku pomoć. U dječjoj i adolescentnoj dobi najčešće se javljaju anksiozne, depresivne i somatizacijske smetnje koje mogu ugroziti svakodnevno funkcioniranje. Djeca stoga često doživljavaju školski neuspjeh koji dodatno intenzivira primarni anksiozni poremećaj preko narušenog samopoštovanja i osjećaja bespomoćnosti. Roditelji i učitelji često ne prepoznaju o čemu se radi, već učenika « ; kažnjavaju» ; radi školskog neuspjeha objašnjavajući ga lijenošću i nedostatnom motivacijom. U radu je prikazan projekt „ Pomoć mladima i djeci u svladavnju psiholoških smetnji kao uzroka školskog neuspjeha“ kojeg provodi Centar za kliničku psihologiju. Cilj projekta je edukacija roditelja i nastavnika o manifestacijama i uzrocima anksioznosti i depresivnosti u dječjoj i adolescentnoj dobi, te identifikacija potencijalno rizične djece u jednoj osnovnoj i jednoj srednjoj školi u Zagrebu. Osim toga, organiziran je i rad savjetovališta u kojem je rad s djetetom individualiziran i odvija se po kognitivno-bihevioralnim principima. U prvoj fazi projekta proveli smo kratku edukaciju roditelja i nastavnika o emocionalnim smetnjama djece, kako dječje smetnje odrasli mogu prepoznati i kako im mogu pomoći. Rezultati evaluacije edukacije su pokazali da je preko dvije trećine roditelja i nastanika steklo nova znanja i informacije o psihičkim smetnjama kod djece i mladih koja će im koristiti u odgoju vlastite djece ili u radu s djecom i mladima. Preko 90% roditelja i nastavnika procjenilo je kako je educiranje o ovakvim i sličnim temama u školama neophodno.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 0130494
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Psihologija



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4