crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 263066

Zbornik radova

Autori: Pavlin-Bernardić, Nina; Rovan, Daria; Vlahović-Štetić, Vesna; Gliha, Marija
Naslov: Imaju li medvjedići jednak broj bombona? Dječje razumijevanje osnovnih principa zbrajanja
( Do the bears have equal number of candies? Children's understanding of basic addition principles )
Izvornik: Ljudski potencijali kroz životni vijek: Knjiga sažetaka / Jelčić, Jasminka ; Lopižić, Josip ; Lugović, Gina ; Sušanj, Zoran (ur.). - Šibenik : Hrvatsko psihološko društvo i Društvo psihologa Šibenik , 2006. 55.
Skup: 14. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum: Vodice, Hrvatska, 25.-28.10. 2006.
Ključne riječi: zbrajanje; djeca; matematički razvoj
( addition; children; mathematical development )
Sažetak:
Kako matematička znanja u današnjem svijetu čine dio temelja gotovo svih ljudskih djelatnosti, sve se više javlja interes za istraživanjem razvoja matematičkih pojmova. Brojna istraživanja pokazuju da razvoj matematičkih pojmova započinje vrlo rano da bi se intenzivirao u predškolskom i školskom razdoblju. Jedan takav ključni konceptualni napredak predstavlja razumijevanje odnosa dio-cjelina koji predstavlja osnovu za stjecanje vještine zbrajanja (Resnick, 1992). Istraživanja redoslijeda kojim djeca usvajaju osnovne principe zbrajanja – aditivnost, komutativnost i asocijativnost – omogućuju bolje razumijevanje razvoja znanja o odnosu dio-cjelina. Iako ovi principi zbrajanja imaju istaknuto mjesto u ključnim teorijama matematičkog razvoja još se relativno malo zna o tome kako ih djeca usvajaju. Dok neka istraživanja ukazuju na to da usvajanje principa komutativnosti prethodi usvajanju druga dva principa, druga govore u prilog istodobnog razumijevanja. Stoga je cilj ovog istraživanja bio utvrditi postoje li razlike u razumijevanju pojedinih osnovnih principa zbrajanja te utvrditi postoje li dobne razlike. U istraživanju su sudjelovala djeca predškolskog uzrasta stara 4 godine (N = 41), 5 godina (N = 89) i 6 godina (N = 76), te učenici prvog razreda osnovne škole (N = 77). Razumijevanje principa ispitano je individualno, u kontekstu konkretnih objekata – djeca su trebala odgovoriti imaju li dva medvjedića jednak broj bombona, pri čemu su medvjedićima bomboni bili raspodijeljeni prema načelima aditivnosti, komutativnosti ili asocijativnosti. Pokazalo se da niti kod jedne dobne skupine nema razlike u razumijevanju principa aditivnosti, komutativnosti i asocijativnosti. Provjerili smo i postoje li dobne razlike u razumijevanju različitih principa, usporedivši rezultate djece od 4, 5, 6 i 7 godina. Glavni efekt dobi pokazao se značajnim za sva tri principa. Za razumijevanje principa asocijativnosti i komutativnosti statistički značajne razlike dobivene su između skupina djece od 4 i 7 godina, dok za razumijevanje principa aditivnosti nisu dobivene značajne razlike između pojedinih skupina. Dobiveni rezultati bit će komentirani u skladu s modelom Resnickove (1992).
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Projekt / tema: 0130413
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4