Autori: Oštrić, Danijela; Gregov, Ljiljana; Šimić, Nataša
Naslov: Brzina percipiranja oblika, akromatskih i kromatskih kvaliteta vidnog podražaja
Izvornik: XVII. Dani Ramira i Zorana Bujasa. Knjiga sažetaka / Kamenov, Željka ; Jelić, Margareta ; Jokić Begić, Nataša (ur.). - Zagreb : Školska knjiga d.d. , 2005. 78.
Skup: XVII. Dani Ramira i Zorana Bujasa.
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 15.-17.12.2005.
Ključne riječi: brzina percipiranja ; vidni podražaj
Rezultati brojnih ispitivanja upućuju na to da postoji razlika u brzini percipiranja boja, oblika i brzina kretanja vidnog podražaja. Naime, u većini ispitivanja utvrđeno je da se boja i oblik percipiraju brže, nego brzina kretanja, što većina autora pripisuje neuro- anatomskim razlikama u percipiranju različitih karakteristika vidnog podražaja. Cilj ovog ispitivanja je bio ispitati da li su u osnovi razlika u brzini percepcije karakteristika vidnog podražaja, različiti vidni putevi uključeni u njihovu percepciju i/ili U ispitivanju je sudjelovalo 15 ispitanika u dobi od 19 do 22 godine. Podražajna shema koja je uključivala kružnicu po kojoj se kretao lik jednom od tri moguće brzine (3, 5 ili 7 cm/s) bila je prezentirana na ekranu računala. Ispitanik je bio udaljen od ekrana 29 cm, a promjenom promjera kružnice (4, 8 i 21 cm) se regulirala udaljenost lika, koji se percipirao, od središta fovee (40, 80, 200). Zadatak ispitanika je bio da što je brže moguće reagira na promjenu određene značajke (kromatska kvaliteta, akromatska kvaliteta ili oblik) lika koji se kretao. Analizom dobivenih rezultata utvrđeno je da se oblici najsporije percipiraju, te da među kromatskim i akromatskim kvalitetama ne postoje značajne razlike u brzini percipiranja. Također, je utvrđeno da brzina percepcije različitih obilježja lika prvenstveno ovisi o kutnoj udaljenosti prezentiranog lika na retini od fovee, a ne o razlikama vidnih puteva koji su uključeni u njihovu percepciju.
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Projekt / tema: 0070022
Izvorni jezik: ENG