crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 264007

Zbornik radova

Autori: Lauri Korajlija, Anita
Naslov: Pefekcionizam u školskom okruženju
( Perfectionism in school settings )
Izvornik: 1. hrvatski kongres primijenjene psihologije, Zagreb, 2006
Skup: 1. hrvatski kongres primijenjene psihologije
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 26.-29.04.2006.
Ključne riječi: perfekcionizam; učenici; učitelji; školsko okruženje
( perfectionism; students; teachers; school setting )
Sažetak:
Pojam perfekcionizam vrlo je često korišten u svakodnevnom životu. Možda je najpoznatija uzrečica "Nitko nije savršen" iako se čini da svi to pokušavaju biti. U kliničkoj praksi perfekcionizam se veže uz veliki broj psihičkih poremećaja i na njega se gleda prvenstveno kao na nepoželjnu osobinu koja može biti čimbenik ranjivosti za depresiju, anksioznost, opsesivno-kompulzivan poremećaj, poremećaje hranjenja i sl. U posljednje vrijeme pažnja istraživača i praktičara usmjerena je na ispitivanje razvoja perfekcionizma i njegovih posljedica u dječjoj dobi. Pi tome je posebna pažnja usmjerena na posljedice perfekcionizma u školskom okruženju. Želja za savršenstvom može voditi do visokog uspjeha ali i do neuspjeha. Perfekcionizam je različit od izvrsnosti i djeca perfekcionisti nisu nikad u potpunosti zadovoljna sobom. Nije poteškoća u postavljaju visokih standarda već u činjenici da ta djeca ne mogu prihvatiti pogreške kao logičnu posljedicu učenja. Perfekcionisti često imaju loš uspjeh jer su usmjereniji na izbjegavanje pogrešaka nego na sam proces učenja, a moguće ih je identificirati promatranjem njihovog ponašanja u razredu i razgovorom o navikama koje ometaju njihovo sudjelovanje u radu i ispunjavanje zadataka. Djeca perfekcionisti su iznimno samokritična i imaju nerealno visoka očekivanja, visoko su anksiozna, žale se na glavobolje ili neke druge smetnje tijekom izvršavanja zadataka, sklona su izbjegavanju stresnih situacija i teških zadataka, a samoevaluacija ima je određena percipiranim uspjehom. Rad s djecom perfekcionistima uključuje istovremeno i rad s njihovim roditeljima i nastavnicima. Djecu treba naučiti da je škola mjesto na kojem se uče vještine i znanja, a ne mjesto na kojem se oni samo demostriraju, da su pogreške normalne, očekivane i ponekad nužne za proces učenja, da nema razloga da misle lošije o sebi ili se boje odbijanja ili kazne samo zato što su pogriješili. Nastavnike je potrebno upoznati s perfekcionizmom i njegovim posljedicama, te mogućim utjecajem nastavnih metoda na razvoj i održavanje perfekcionizma. Rad s roditeljima također uključuje edukaciju o perfekcionizmu i njegovim posljedicama te način na koji roditeljski stil odgoja potiče i održava perfekcionoističke težnje kod djece.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 0130494
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Psihologija



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4