Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Usporedba suočavanja s akademskim stresom kod učenika s različitim obrascem anksioznosti i samopoštovanja (CROSBI ID 521247)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Brdar, Ingrid ; Orlić, Petra Usporedba suočavanja s akademskim stresom kod učenika s različitim obrascem anksioznosti i samopoštovanja // XV. Dani psihologije, sažeci radova / Ćubela-Adrić, V. ; Penezić, Z. ; Proroković, A. et al. (ur.). Zagreb, 2006. str. 73-x

Podaci o odgovornosti

Brdar, Ingrid ; Orlić, Petra

hrvatski

Usporedba suočavanja s akademskim stresom kod učenika s različitim obrascem anksioznosti i samopoštovanja

Cilj istraživanja bio je usporediti strategije suočavanja, kognitivne prcjene i roditeljski stil kod učenika s različitim obrascem anksioznosti u samopoštovanja. U istraživanju je sudjelovalo 277 ispitanika (75 muških i 192 ženska ispitanika) iz tri srednje škole u dobi od 15 do 20 godina. Primijenjene su skale kojima su se ispitatali anksioznost, samopoštovanje, strategije suočavanja s neuspjehom u školi, kognitivne procjene, roditeljska podrška, nadzor i zajedničko odlučivanje. Klaster analizom su dobivene četiri grupe učenika s različitim obrascem an0ksioznosti i samopoštovanja. Prva grupa ima nisku anksioznost i nisko samopoštovanje, druga grupa ima visoku anksioznost i nisko samopoštovanje, treća grupa uključuje učenike s niskom anksioznošću i visokim samopoštovanjem, a četvrtu grupu čine učenici s visokom anksioznošću i visokim samopoštovanjem. Ove se grupe ne razlikuju značajno po spolu i dobi. Grupe učenika značajno se razlikuju u kognitivnim procjenama izvora stresa. Učenici s visokom ankioznošću i niskim samopoštovanjem procjenjuju dobivanje loše ocjene najstresnijim, a najmanje stresnim procjenjuju učenici s niskom anksioznošću i visokim samopoštovanjem. Obje grupe s visokom anksioznošću procjenjuju da ta situacija za njih predstavlja veću prijetnju i gubitak u odnosu na grupe s niskom anksioznošću. Grupe se značajno razlikuju u većini strategija suočavanja: u suočavanju emocijama, zaboravljanjem i podršci obitelji. Nadzor majke i oca, podrška majke i zajedničko odlučivanje s majkom također se značajno razlikuju među grupama. Namanju podršku majke procjenjuju učenici s visokom ankioznošću i niskim samopoštovanjem, a najveći nadzor oca i majke procjenjuju učenici s grupi s niskom anksioznošću i visokim samopoštovanjem. Učenici u grupi s visokom anksioznošću i niskim samopoštovanjem imaju najlošiji školski uspjeh i značajno češće konzumiraju lake droge u odnosu na sve ostale grupe.

suočavanje s akademskim stresom; anksioznost; samopoštovanje

nije evidentirano

engleski

Coping with academic stress: Comparison of students with different anxiety and self-esteem pattern

nije evidentirano

coping with academic stress; anxiety; self-esteem

nije evidentirano

Podaci o prilogu

73-x.

2006.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XV. Dani psihologije, sažeci radova

Ćubela-Adrić, V. ; Penezić, Z. ; Proroković, A. ; Vulić-Prtorić, A.

Zagreb:

Podaci o skupu

XV. Dani psihologije

predavanje

25.05.2006-27.05.2006

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija