crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 267669

Zbornik radova

Autori: Babarović, Toni; Šverko, Iva
Naslov: Test informiranosti o zanimanjima za učenike osnovnih škola: konstrukcija testa i njegova metrijska svojstva
( Cognitive career maturity test for primary school students: test construction and validation )
Izvornik: XV. Dani psihologije u Zadru: Sažeci radova / Ćubela Adorić, Vera ; Penezić, Zvjezdan ; Proroković, Ana ; Vulić-Prtorić, Anita (ur.). - Zadar, Hrvatska : Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadr , 2006. .
Skup: XV. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 25.-27.05.2006.
Ključne riječi: profesionalni razvoj; profesionalna zrelost; profesionalna informiranost
( career development; career maturity; cognitive career maturity )
Sažetak:
Test informiranosti o zanimanjima mjera je profesionalne informiranosti, jedne od važnih odrednica profesionalne zrelosti. Namijenjen je učenicima viših razreda osnovnih škola koji postupno odlučuju o svojem budućem zanimanju. Test mjeri poznavanje značajki različitih zanimanja: tipične radne aktivnosti, potrebno obrazovanje, karakteristične radne uvjete, poželjne osobine i sposobnosti te pripadnost zanimanja nadređenim klasterima. Test informiranosti o zanimanjima sastoji se od 18 pitanja višestrukog izbora, koji su bodovani prema jasnom ključu za ocjenjivanje koji je predviđao samo jedan točan odgovor na svako postavljeno pitanje. Na primjer: Koji su od navedenih službenici državne uprave? (a) Diplomati, (b) Menadžeri, (c) Svećenici, (d) Veterinari, (e) Ne znam ili Spretnost prstiju najvažnija je u zanimanju: (a) Zidari, (b) Urari, (c) Strojovođe, (d) Plesači, (e) Ne znam. Tijekom konstrukcije testa oblikovan je veći broj čestica koje su mjerile poznavanje navedenih značajki zanimanja. Na osnovu dva pilot istraživanja provedena na učenicima viših razreda osnovne škole odabrane su težinski najprimjerenije čestice koje sve pridonose pouzdanosti i valjanosti testa. Test informiranosti o zanimanjima primijenjen je na velikom uzorku od približno 1800 učenika osnovnih škola na području cijele Hrvatske. Učenici su pohađali 5., 6., 7. i 8. razred. Test je primijenjen grupno, na nastavi, a njegova je primjena prosječno trajala 5-10 minuta. Ispitane su primjerenost, pouzdanost i konstruktna valjanost testa za svaku dobnu skupinu ispitanika. Također, analiza metrijskih svojstava provedena je i na razini čestica. Test informiranosti o zanimanjima pokazao se kao u cijelosti dobra i relevantna mjera profesionalne informiranosti naših učenika viših razreda osnovnih škola.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: 0194101
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4