Spolne i dobne razlike adolescenata u suočavanju sa stresom vezanim uz školu (CROSBI ID 127004)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Kalebić Maglica, Barbara
hrvatski
Spolne i dobne razlike adolescenata u suočavanju sa stresom vezanim uz školu
U razdoblju adolescencije se mladi susreću s mnogobrojnim promjenama u različitim sferama svog života i stoga je za njih važno efiksno se suočiti sa stresom. Mnoge situacije i socijalni odnosi vezani uz školu mogu biti izvori stresa za adolescente: ispitivanje znanja, neuspjeh na ispitu, preveliki zahtjevi učitelja i sukobi s njima. Cilj je ovog istraživanja ispitati spolne i dobne razlike u strategijama suočavanja sa stresnim situacijama vezanim uz školu te provjeriti koje to situacije u školskom okruženju predstavljaju izvor stresa. Istraživanje je provedeno na uzorku od 545 učenika osnovnih i srednjih škola. Učenici su se trebali dosjetiti najstresnije situacije koja im se dogodila u posljednjih mjesec dana i potom procijeniti kako su se suočili s tom situacijom. Istraživanje pruža spoznaju o tome kako se strategije suočavanja razvijaju s dobi te postoje li spolne razlike u pojedinim načinima suočavanja sa stresom vezanim uz školu. Odnosno, rezultati istraživanja pokazuju da postoji glavni efekt spola i dobi na emocijama usmjereno suočavanje te glavni efekt dobi na suočavanje izbjegavanjem. Djevojke u većoj mjeri koriste emocijama usmjereno suočavanje, kao i učenici sedmih razreda osnovne i prvih razreda srednje škole. Mlađi adolescenti u većoj mjeri koriste suočavanje izbjegavanjem. Situacije koje predstavljaju izvor stresa su: dobivanje nedovoljne ocjene, sukobi s kolegama iz razreda, nastavnicima i roditeljima, nepravedno ocjenjivanje itd.
adolescencija; suočavanje; spol; dob; stres vezan uz školu
nije evidentirano
engleski
Age and gender differences in the coping with school stress at adolescents
nije evidentirano
adolescence; coping; gender; age; school related stress
nije evidentirano