crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 269370

Časopis

Autori: Takšić, Vladimir; Mohorić, Tamara; Munjas, Radenka
Naslov: Emocionalna inteligencija: teorija, operacionalizacija, primjena i povezanost s pozitivnom psihologijom
( Emotional intelligence: theory, operationalization, implementation and relationship with positive psychology )
Izvornik: Društvena istraživanja (1330-0288) 4-5 (2006), 84-85; 729-752
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: emocionalna inteligencija; pozitivna psihologija; upitnici emocionalne kompetentnosti; testovi EI; UEK-45
( emotional intelligence; positive psychology; trait emotional intelligence; ability tests of EI; ESCQ-45 )
Sažetak:
Emocionalna inteligencija je pojam koji se posljednjih petnaest godina često spominjao u psihološkoj, ali i široj općoj javnosti. Naziv, definiranje i prva istraživanja emocionalne inteligencije vezuju se uz imena dvojice autora Johna Mayera i Petera Saloveya, koji su svojstveno znanstvenoj metodologiji pomalo, ali sustavno razvijali modele i instrumentarij za procjenu EI. U području mjerenja individualnih razlika u emocionalnoj inteligenciji najčešće se spominju dva pristupa: a) samoprocjene vlastitih sposobnosti i b) ispitivanje emocionalne inteligencije testovima uratka. U Hrvatskoj je razvijeno nekoliko skala samoprocjene (Takšić, 2002b ; Takšić, 2004). Prvi poznati test emocionalne inteligencije je Multifaktorska skala EI (MEIS ; Mayer, Caruso, Salovey, 1999), čije su nedostatke autori otklonili u drugoj bateriji testova MSCEIT (Salovey, Mayer, Caruso i Lopez, 2001). Na našem području objavljeno je nekoliko testova različitih sposobnosti iz modela emocionalne inteligencije (Arar, Takšić i Molander, 2000 ; Kulenović, Balenović i Buško, 2001 ; Takšić, Harambašić i Velemir, 2004). EI je najbliža konceptima kristalizirane inteligencije, tako da se razvija tijekom života i s iskustvom pojedinca. Ta saznanja su poslužila kao osnova za mnoge programe razvoja emocionalnih sposobnosti i vještina za raličite skupine ljudi (djecu i odrasle) koji se kreiraju diljem svijeta. Zbog nastojanja da otkrije i istakne pozitivne osobine pojedinaca, emocionalna inteligencija je od početka zastupljena u pozitivnoj psihologiji.
Projekt / tema: 0009023
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Current Contents Connect (CCC)
Scopus
SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Emocionalna inteligencija: teorija, operacionalizacija, primjena i povezanost s pozitivnom psihologijom



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4