Povezanost Eysenckovih dimenzija ličnosti, kognitivnih procjena i strategija suočavanja sa stresom s raspoloženjem adolescenata (CROSBI ID 127387)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Kalebić Maglica, Barbara
hrvatski
Povezanost Eysenckovih dimenzija ličnosti, kognitivnih procjena i strategija suočavanja sa stresom s raspoloženjem adolescenata
U razdoblju adolescencije se mladi ljudi susreću s mnogobrojnim promjenama u različitim sferama svog života i stoga je za njih jako važno efikasno se suočiti sa stresom. Cilj ovog istraživanja je ispitati efekte Eysenckovih crta ličnosti, kognitivnih procjena, strategija suočavanja sa stresnim situacijama vezanim uz školu na raspoloženja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 545 učenika osnovnih i srednjih škola. Učenici su u prvom djelu ispitivanja ispunjavali upitnik ličnosti, a u drugom djelu su se trebali dosjetiti najstresnije situacije koja im se dogodila u posljednjih mjesec dana. Potom su trebali procjeniti koliko je ta situacija za njih bila stresna i prijeteća, jesu li je mogli kontrolirati, kako su se suočili s tom situacijom i kako su se osjećali nakon nje. Empirijski, istraživanje proširuje postojeća saznanja time što upućuje na simultano djelovanje Eysenckovih crta ličnosti. Isto tako upućuje na doprinos varijabli kognitivnih procjena i njihovu važnost za strategije suočavanja u situacijama vezanim uz školu. Teorijski, ovo istraživanje daje podršku Lazarusovom transakcijskom modelu stresa i suočavanja, dok se praktični doprinos ovog istraživanja odnosi na mogućnost provođenja intervencija u smislu mijenjanja, odnosno treninga efikasnih mehanizama suočavanja kako bi se omogućilo bolje funkcioniranje, odnosno prilagodba adolescenata.
crte ličnosti; kognitivne procjene; suočavanje sa stresom; raspoloženja; adolescenti
nije evidentirano
engleski
The relationship between Eysenck personality traits, cognitive appraisals and coping strategies with adolescents mood
nije evidentirano
personality traits; cognitive appraisals; coping with stress; moods; adolescents
nije evidentirano
Podaci o izdanju
16 (4-5)
2007.
917-941
objavljeno
1330-0288