Obrazovanje visokoškolskih nastavnika za kvalitetnije obrazovanje studenata (CROSBI ID 522645)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Kamenov, Željka
hrvatski
Obrazovanje visokoškolskih nastavnika za kvalitetnije obrazovanje studenata
U Hrvatskoj je prije nekoliko godina pokrenut edukacijski program Aktivno učenje i kritičko mišljenje u visokoškolskoj nastavi (ALCT) koji se razvio u okviru šireg projekta Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje (Reading and writing for critical thinking - RWCT). RWCT je međunarodni projekt, u koji je danas uključeno već tridesetak zemalja, a pokrenuli su ga International Reading Association (Međunarodna udruga za čitanje) u suradnji s University of Northern Iowa, Cedar Falls, Iowa, College of William and Mary, Williamsburg, Virginia i Open Society - New York. U Hrvatskoj nositelj projekta je Forum za slobodu odgoja iz Zagreba, a voditelj visokoškolskog projekta je prof. dr. Vlasta Vizek Vidović s Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i prorektor Sveučilišta za međunarodne odnose. U okviru edukacije nastavnici stječu vještine koje studentima pomažu kritički misliti, preuzimati odgovornost za vlastito učenje, aktivno slušati, učiti u suradnji s drugima, steći naviku za učenje kroz cijeli život. U tu svrhu osmišljen je sustav koraka i konkretnih tehnika u poučavanju koji se temelji na postavkama kognitivističkih teorija učenja. Posebnu kvalitetu projekta predstavlja izravna primjenjivost naučenog kao i fleksibilnost u primjeni u različitim akademskim disciplinama. Projekt je svoju visoku vrijednost dokazao i međunarodnom evaluacijom. Svi relevantni podaci o projektu i njegovoj evaluaciji mogu se pronaći na web stranici www.rwct.org . Program je do danas završilo više od stotinu polaznika iz visokog školstva, a tiskani su i prateći priručnici posebno prilagođeni zahtjevima visokoškolske nastave. U izlaganju će biti prikazan ovaj program, razmotrit će se njegovo uklapanje u temeljna načela obrazovanja studenata prema Bolonjskoj deklaraciji i izložit dosadašnja iskustva u njegovoj primjeni u visokoškolskoj nastavi.
akademsko obrazovanje; aktivno učenje; kritičko mišljenje; Bolonjski proces
nije evidentirano
engleski
Educating academic lecturers for better quality of students' education
nije evidentirano
academic education; active learning; critical thinking; Bologna process
nije evidentirano
Podaci o prilogu
14-15-x.
2005.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Psihosocijalni aspekti društvene tranzicije u Srbiji
Novi Sad:
Podaci o skupu
Psihosocijalni aspekti društvene tranzicije u Srbiji
predavanje
04.11.2005-05.11.2005
Novi Sad, Srbija