Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Psihološko savjetovanje studenata kao dio reforme visokog obrazovanja (CROSBI ID 522898)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Lugomer Armano, Goranka Psihološko savjetovanje studenata kao dio reforme visokog obrazovanja. 2006

Podaci o odgovornosti

Lugomer Armano, Goranka

hrvatski

Psihološko savjetovanje studenata kao dio reforme visokog obrazovanja

Ove akademske godine (2005/2006) započela je reforma hrvatskog visokog obrazovanja na osnovi prihvaćanja tzv. Bolonjske deklaracije. Uz značajne promjene nastavnih planova i programa koji prate dvoetapni vid visokog obrazovanja, novost su pretežno jednosemestralni kolegiji, ECTS princip bodovanja studentskog opterećenja, veći udio izbornih kolegija, korištenje interaktivnih nastavnih metoda u manjim grupama te povećani zahtjevi za kontinuirano praćenje nastave i kontinuirani samostalni rad studenata. Zbog većeg udjela izbornih kolegija i zbog propagirane interdisciplinarnosti i mogućnosti kombiniranja različitih studija na dodiplomskom i diplomskom nivou, javlja se potreba studenata za pravovremenim profesionalnim usmjeravanjem pri profiliranju svog studija i kasnije karijere. Povećani zahtjevi studija kao npr. polaganje svih ispita iz programa netom završenog semestra te veći udio praktičnih vježbi i seminara rezultiraju potrebom studenata za usvajanjem efikasnih metoda učenja, tehnika pisanja različitih vrsta radova, specifičnosti priprema pismenih i usmenih ispita te prevladavanja ispitne anksioznosti i anksioznosti pri javnim nastupima. Sedmogodišnje iskustvo djelovanja Psihološkog savjetovališta za studente Filozofskog fakulteta u Zagrebu i provedena analiza problema i potreba njegovih korisnika rezultira zaključkom da psihološko savjetovanje studenata ima važnu funkciju preveniranja neuspjeha na studiju te poticanja osobnog socio-emocionalnog razvoja kroz rješavanje širokog spektra opterećenja mladih (studijem, obiteljskim ili/i partnerskim odnosima, odnosima s vršnjacima, usamljenošću te nezadovoljstvom sobom). Primjena pretežno kratkoročnog razvojnog savjetovanja, trening uspješnog učenja, profesionalna orijentacija i podrška na početku karijere, ciljane radionice za rješavanje pojedinih vrsta problema, studentske grupe uzajamne podrške te psihološko educiranje i savjetovanje putem interneta - ustaljena su praksa brojnih sveučilišnih savjetovališta diljem svijeta. Hrvatska reforma visokog obrazovanja te strateški dokumenti koji navode potrebu osnivanja savjetovališta za mlade (uključujući i studente) kao novog vida standarda za osiguranje kvalitete njihova života mogu se shvatiti kao impuls razvoju Savjetovališta za studente Zagrebačkog sveučilišta. Strateški plan razvoja postojećeg Savjetovališta za studente Filozofskog fakulteta ide u smjeru pružanja stručne podrške i studentima ostalih fakulteta Zagrebačkog sveučilišta uz istovremeno profiliranje u nastavnu bazu za obrazovanje budućih psihologa iz područja savjetodavne psihologije. Time se istovremeno ostvaruju dva cilja reforme – vođenje brige o psihološkoj dobrobiti studenata Zagrebačkog sveučilišta i osuvremenjivanje nastave iz jednog područja primijenjene psihologije.

psihološko savjetovanje; visoko obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Psychological counselling of students as a part of the high-education reform

nije evidentirano

psychological counseling; high education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2006.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

1. hrvatski kongres primijenjene psihologije

predavanje

01.01.2006-01.01.2006

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija