crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 274665

Časopis

Autori: Buško, Vesna; Babić, Ana
Naslov: Prilog empirijskoj provjeri uloge emocionalne inteligencije u školskom postignuću osnovnoškolaca
( An empirical evaluation of the role of emotional intelligence in explaining school achievement of primary school pupils )
Izvornik: Odgojne znanosti (1846-1204) 8 (2006), 2(12); 313-327
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: emocionalna inteligencija; školski uspjeh; adolescenti
( emotional intelligence; school achievement; adolescents )
Sažetak:
U radu je opisan pokušaj operacionalizacije nekih od pretpostavljenih faceta emocionalne inteligencije sa svrhom procjene ovih sposobnosti kod djece rane adolescentne dobi. Prikazani su rezultati dijela empirijskih provjera osnovnih deskriptivnih i metrijskih svojstava prve verzije instrumenta namijenjenog procjeni sposobnosti upravljanja emocijama, sastavljenog u formi objektivnog testa maksimalnog učinka. Na uzorku od 180 učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole ispitani su međusobni odnosi rezultata dobivenih primjenom ovog instrumenta i pokazatelja sposobnosti emocionalne inteligencije odmjerenih na temelju vršnjačkih procjena nekih od komponenata pretpostavljenih modelom Mayera i Saloveya (1997). Primjenom višestruke hijerarhijske regresijske analize provjerena je relativna prediktivna važnost ovih indikatora sposobnosti emocionalne inteligencije u objašnjenju varijabiliteta općeg školskog postignuća učenika. Dobiveni rezultati pokazali su da je regresijskom jednadžbom koja uključuje osnovna demografska obilježja i primijenjene varijable emocionalne inteligencije moguće objasniti oko 39% varijance prosječnih školskih ocjena. Pritom se kao snažan pojedinačni prediktor školskog uspjeha pojavljuje jedino procjena sposobnosti izražavanja vlastitih osjećaja riječima i u znatno slabijoj mjeri procjene vještina ublažavanja sukoba među vršnjacima, dok je uloga Testa upravljanja emocijama u ovoj konstelaciji varijabli praktički i statistički beznačajna.
Projekt / tema: 0130401
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL Internet adrese: http://hrcak.srce.hr/21063
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Prilog empirijskoj provjeri uloge emocionalne inteligencije u školskom postignuću osnovnoškolaca



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4