Prilog empirijskoj provjeri uloge emocionalne inteligencije u školskom postignuću osnovnoškolaca (CROSBI ID 127942)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Buško, Vesna ; Babić, Ana
hrvatski
Prilog empirijskoj provjeri uloge emocionalne inteligencije u školskom postignuću osnovnoškolaca
U radu je opisan pokušaj operacionalizacije nekih od pretpostavljenih faceta emocionalne inteligencije sa svrhom procjene ovih sposobnosti kod djece rane adolescentne dobi. Prikazani su rezultati dijela empirijskih provjera osnovnih deskriptivnih i metrijskih svojstava prve verzije instrumenta namijenjenog procjeni sposobnosti upravljanja emocijama, sastavljenog u formi objektivnog testa maksimalnog učinka. Na uzorku od 180 učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole ispitani su međusobni odnosi rezultata dobivenih primjenom ovog instrumenta i pokazatelja sposobnosti emocionalne inteligencije odmjerenih na temelju vršnjačkih procjena nekih od komponenata pretpostavljenih modelom Mayera i Saloveya (1997). Primjenom višestruke hijerarhijske regresijske analize provjerena je relativna prediktivna važnost ovih indikatora sposobnosti emocionalne inteligencije u objašnjenju varijabiliteta općeg školskog postignuća učenika. Dobiveni rezultati pokazali su da je regresijskom jednadžbom koja uključuje osnovna demografska obilježja i primijenjene varijable emocionalne inteligencije moguće objasniti oko 39% varijance prosječnih školskih ocjena. Pritom se kao snažan pojedinačni prediktor školskog uspjeha pojavljuje jedino procjena sposobnosti izražavanja vlastitih osjećaja riječima i u znatno slabijoj mjeri procjene vještina ublažavanja sukoba među vršnjacima, dok je uloga Testa upravljanja emocijama u ovoj konstelaciji varijabli praktički i statistički beznačajna.
emocionalna inteligencija; školski uspjeh; adolescenti
nije evidentirano
engleski
An empirical evaluation of the role of emotional intelligence in explaining school achievement of primary school pupils
nije evidentirano
emotional intelligence; school achievement; adolescents
nije evidentirano