( Verifying model of selfregulated learning in context of music learning )
Izvornik: XV. Dani psihologije u Zadru - Sažetci radova / Ćubela Adorić, Vera ; Penezić, Zvjezdan ; Proroković, Ana ; Vulić-Prtorić Anita (ur.). - Zadar : Sveučilište u Zadru , 2006. 81.
Skup: XV. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 25.-27. 05 2006.
Ključne riječi: Zimmermanov model samoregulacije učenja; glazbeno školovanje
( Zimmerman's model of self-regulated learning; music learning )
Cilj istraživanja bio je provjeriti neke od osnovnih postavki Zimmermanovog modela samoregulacije učenja u kontekstu glazbenog školovanja. Preciznije, istraživanjem se pokušalo utvrditi prediktore uspjeha u glazbenoj školi i zadovoljstva glazbenim školovanjem, te koje specifične strategije učenja sviranja učenici koriste i kakvu motivacijsku orijentaciju imaju za glazbeno školovanje. U tu je svrhu konstruiran upitnik koji je zahvaćao slijedećih dvanaest subskala: Intrinzična motivacija, Vrijednost sviranja, Očekivanje kontrole i samoefikasnosti, Ekstrinzična motivacija - usmjerenost na učinak, Ekstrinzična motivacija - usmjerenost na druge, Regulacija zalaganja, Učenje s vršnjacima, Obiteljska podrška, Izbjegavanje, Planiranje i praćenje vježbe, Metakognicija i kritičko mišljenje, te Anksioznost zbog javnog nastupa. Istraživanje je provedeno na uzorku učenika glazbene škole "Blagoje Bersa" u Zadru, a obuhvatilo je učenike koji pohađaju zadnja dva razreda osnovne glazbene škole te četiri razreda srednje glazbene škole (N=88). Provedene analize rezultata pokazale su da se motivacijska orijentacija i strategije vježbanja učenika različitih razreda glazbene škole ne razlikuju. Međutim, učenici koji se namjeravaju dulje glazbeno školovati postižu bolji uspjeh i zadovoljniji su glazbenim školovanjem. Namjera daljnjeg školovanja i zadovoljstvo pozitivno su povezani s korištenjem učinkovitih strategija vježbanja, većom intrinzičnom motivacijom, vrednovanjem sviranja, percepcijom kontrole i samoefikasnosti, te većom usmjerenošću na učinak. Kad se kao kriterij uspjeha uzme broj nastupa tijekom godine značajnim pozitivnim prediktorima pokazali su se strategija Planiranja i praćenja vježbe te Očekivanje kontrole i samoefikasnosti, a negativni prediktor bila je Anksioznost zbog javnog nastupa. Interesantno je da je značajan pozitivni prediktor zadovoljstva glazbenim školovanjem bila Intrinzična motivacija, a negativan Ekstrinzična motivacija - usmjerenost na duge.
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: 0070015