crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 276661

Zbornik radova

Autori: Rimac, Ivan; Žebec, Mislav-Stjepan; Jurić, Daniel
Naslov: Verbalna, neobojena papir-olovka verzija stroop testa - metrijske osobine
( Verbal, non colored paper-pen version of stroop test - metrical properties )
Izvornik: XV. Dani psihologije u Zadru. Sažetci radova. / Čubela Adorić, Vera ; Penezić, Zvjezdan ; Proroković, Ana ; Vulić-Prtorić, Anita (ur.). - Zadar :
Skup: XV. Dani psihologije u Zadru.
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 25.-27. 05. 2006.
Ključne riječi: stroop test; papir-olovka
( stroop test; paper-pen )
Sažetak:
Stroop test većina autora iz kognitivne i diferencijalne psihologije smatra najboljom pojedinačnom mjerom selektivne pažnje. Izvorno je osmišljen samo za eksperimentalno određivanje interferencije u kognitivnim procesima, da bi kasnije u području istraživanja inteligencije i kognitivnog razvoja postao ključan indikator kontrole obrade podataka - temeljne sastavnice bilo kojeg vida čovjekova intelektualnog funkcioniranja. Različite verzije Stroop testa s različitim su namjerama izvedene iz originala (koji je uključivao nekongruentno obojene nazive boja): istraživanja procesa interferencije, određivanja sastavnica inteligencije i procesirajućih mehanizama kognitivnog razvoja, kliničko procjenjivanje poremećaja pažnje i drugo. Provedeno istraživanje osmišljeno je s ciljem konstrukcije i validacije jedne nove verzije Stroop testa koja će omogućiti skupno mjerenje selektivne pažnje papir-olovka testom, prvenstveno u cilju procjene određenih sastavnica inteligencije i kognitivnog razvoja. Modifikacija korištena u ovom radu sastoji se u upotrebi riječi VELIKO i MALENO pisanih velikim i malim slovima. Time je postignuta interferencija semantičkog i pojavnog koja se mogla izmjeriti u zadatku križanja riječi veliko pisane bilo kojim tipom slova. Prikupljanje podataka provedeno je grupnim testiranjem u školskoj situaciji na probabilističkim uzorcima učenika osnovnoškolske populacije cijele Hrvatske, a obuhvaćeni su učenici od drugog do osmog razreda. Bruto rezultat testa definiran je kao broj točno prekriženih riječi. Rezultati uspoređeni po dobnim skupinama ukazuju na sustavan, gotovo linearan porast rezultata testa. Postoji i sustavna rodna razlika, pri čemu ispitanice u svim dobnim skupinama pokazuju bolji učinak na testu, koji u prosjeku iznosi 4 boda više nego li kod ispitanika. Test pokazuje izvrsno diskriminiranje dobnih skupina pa korelacija rezultata u testu i dobi iznosi 0.6. Korelacija rezultata na testu s ostalim mjerama kognitivnog procesiranja, nakon što je odstranjen varijabilitet dobi, Testom zamjenjivanja znakova - TZZ - koji predstavlja mjeru preceptivne brzine (r=0.52) i Testom kapaciteta radnog pamćenja - TRP (r=0.34) ukazuje istovremeno na visoku konvergentnu i divergentnu valjanost ovog testa.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 0194106, 0194105
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4