Zadovoljavanje potreba predškolskog djeteta u institucionalnom kontekstu (CROSBI ID 128540)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Jurčević-Lozančić, Anka ; Glavak, Renata
hrvatski
Zadovoljavanje potreba predškolskog djeteta u institucionalnom kontekstu
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati neke mogućnosti zadovoljavanja psiholoških potreba prema Glasseru (potreba za ljubavlju i pripadanjem, moći (uvažavanjem), slobodom i zabavom) kod djece predškolske dobi koja polaze dječji vrtić. U istraživanju je sudjelovalo 126 djece u dobi od tri do sedam godina, polaznici Dječjeg vrtića “ Petrinjčica” u gradu Petrinji, o kojima su odgajatelji ispunjavali Upitnik o zadovoljavanju psiholoških potreba djece. Rezultati su pokazali da u kontekstu predškolske ustanove djeca najviše zadovoljavaju potrebu za pripadanjem i ljubavlju, potom potrebe za zabavom i slobodom, a najmanje zadovoljavaju potrebu za moći. Djeca koja redovitije pohađaju vrtić i čiji roditelji imaju topliji odnos prema njima, više zadovoljavaju potrebu za ljubavlju i pripadanjem. Djeca starije predškolske dobi, djeca čiji su roditelji obrazovaniji te djeca čiji roditelji imaju topliji odnos prema njima, više zadovoljavaju potrebu za moći. Djeca koja redovitije pohađaju vrtić, čiji su očevi obrazovaniji te čije su majke mlađe dobi, više zadovoljavaju potrebu za zabavom. Djeca čiji su očevi obrazovaniji više zadovoljavaju potrebu za slobodom. Djevojčice više zadovoljavaju potrebu za pripadanjem i ljubavlju od dječaka, dok kod ostalih potreba nije utvrđena statistički značajna razlika prema spolu.
psihološke potrebe djece; odgajatelj; predškolska ustanova; obitelj; Glasser
nije evidentirano
engleski
Satisfying pre-schooler needs in institutional context
nije evidentirano
psychological needs of children; teacher; kindergarten; family; Glasser
nije evidentirano