Godina: 2005
Serija: Biblioteka Studije ; knj. 5
Stranica: 430
ISBN: 953-6666-19-7
Ključne riječi: ovisnost; zlouporaba sredstava ovisnosti; epidemiologija; politika tretmana ovisnosti; balansna strategija; smanjenje štete; prevencija; nacionalna strategija
( addiction; substance abuse; epidemiology; drug treatment policy; balance strategy; harm reduction; prevention; national strategy )
Knjiga "Društvo bez droge? Hrvatska nacionalna strategija" svojom opširnošću obuhvaća sve aspekte multifaktorskog problema ovisnosti, te predstavlja jedino djelo ove vrste i kvalitete u Hrvatskoj. Pisana je za različite stručnjake koji mogu pridonijeti suzbijanju problema zlouporabe droge i ovisnosti u zajednici, kao i za šire čitateljstvo zainteresirano za ovu problematiku. Zlouporaba sredstava ovisnosti jedan je od ključnih problema suvremenog društva, vrijedna pažnje posebno stoga što u najvećoj mjeri pogađa mlade i njihove obitelji. Knjiga je rezultat dvadesetpetogodišnjeg iskustva autora u području ovisnosti, a sadrži, uz prikaz zlouporabe psihoaktivnih sredstava u kontekstu kvalitete življenja i organizacije suvremenog društva, osnovne podatke koji opisuju epidemiološku sliku Hrvatske u odnosu na neke druge države Europe. Prikazan je trend zlouporabe sredstava ovisnosti za posljednjih trideset godina. Autor tumači epidemiološku situaciju u Hrvatskoj u odnosu na domovinski rat, gospodarsku situaciju u zemlji i društveno-politički kontekst. Posebno valja istaknuti opis hrvatske nacionalne strategije, koja je napravljena po uzoru na svjetska iskustva, sugestije međunarodnih tijela za pitanja droga i nacionalnih strategija nekoliko europskih zemalja i SAD. Važan doprinos ovog djela je i naglasak na prevenciji, odnosno programima suzbijanja zlouporabe droga u Republici Hrvatskoj. Autor na kraju naglašava kako se zlouporaba psihoaktivnih sredstava ne može iskorijeniti, budući da nije moguće niti ukloniti droge, niti riješiti pitanje potražnje droga koje je duboko vezano uz ljudsku težnju čovjeka da doživljava stanje ugode i opuštenosti ili pak da ublaži neugodu, osjećaj besmisla, depresije, stresa. Unatoč tome, dobro osmišljenom strategijom i stalnim provođenjem Nacionalnog programa, moguće je potrošnju sredstava ovisnosti održavati u granicama koje su podnošljive za zajednicu. Autor iz različitih kuteva prikazuje aspekt ovisnosti kroz kombiniranje teorijskih objašnjenja i analizu prikupljenih podataka, primjera, usporedbe sa stanjem u drugim zemljama. Bitan doprinos ovog djela je jedinstven detaljan prikaz stanja na području ovisnosti u Republici Hrvatskoj koji svojim obimom i preciznošću ide uz bok najvažnijim istraživačkim djelima u svijetu. Knjiga je rezultat dugogodišnjeg međunarodnog iskustva autora, od sudjelovanja u mnogim međunarodnim programima i projektima, istraživačkog iskustva posebno kroz njegov rad u Institutu Pilar, do iskustva i rezultata kao predsjednika državne komisije za suzbijanje zlouporabe droga. Stoga ovo djelo predstavlja najznačajniji doprinos sagledavanju problematike ovisnosti o psihoaktivnim tvarima u Republici Hrvatskoj.
Projekt / tema: 0194103
Kategorija: Strucna
Sociologija,Psihologija