crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 281164

Zbornik radova

Autori: Marušić, Iris
Naslov: Učenička percepcija pojedinih predmeta: uloga socio-demografskih varijabli i školskog uspjeha
Izvornik: 17. Dani ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažetaka / Željka Kamenov (ur.). - Zagreb : Odsjek za spihologiju, Filozofski fakultet , 2005. 73.
Skup: Psihologijski skup "17. Dani Ramira i Zorana Bujasa"
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 15-17.12.2005
Ključne riječi: motivacija; školski predmeti; učenici
Sažetak:
Prema utjecajnom modelu motivacije za postignućem Eccles i suradnika, dvije su presudne determinante odabira zadatka u kojem će se učenik angažirati, njegove ustrajnosti i uspjeha u tom zadatku (Eccles, 2005). Jedna od tih varijabli je očekivanje uspjeha, a druga je vrijednost koju učenik pridaje zadatku. Model predlaže četiri komponente vrijednosti zadatka: važnost zadatka, interes za zadatak, korisnost zadatka i cijena angažiranja u zadatku, odnosno težina zadatka. Empirijske provjere modela uglavnom su se usmjerile na istraživanje komponenti motivacije učenika za pojedine školske predmete, najčešće matematiku i engleski jezik. Našim smo istraživanjem željeli provjeriti povezanost učeničkih procjena vrijednosti tri školska predmeta: hrvatskog jezika, matematike i stranog jezika, te nekih sociodemografskih varijabli i školskog uspjeha. Istraživanje je provedeno na 2667 učenika prosječne dobi 14 godina. U uzorku su bile 1322 učenice, a 1345 učenika. Kao mjera vrijednosti zadatka korištene su sljedeće dimenzije, adaptirane prema modelu Eccles i suradnika: zanimljivost predmeta kao procjena interesa, razumljivost i težina kao procjena težine odnosno cijene, te korisnost u sadašnjem životu i važnost za budući život kao procjene korisnosti predmeta. Sociodemografske varijable bile su veličina naselja, spol učenika, te obrazovanje oca i majke. Regresijske analize su pokazale da su procjene vrijednosti sva tri predmeta značajno povezane s korištenim skupom varijabli, a najprediktivnijima su se pokazali spol i školski uspjeh. Djevojčice daju više procjene vrijednosti hrvatskog i stranog jezika i smatraju ih lakšima nego dječaci, kojima je matematika neznatno razumljivija i lakša nego djevojčicama. Bolji školski uspjeh općenito se pokazao prediktivnim za pozitivne procjene pojedinih dimenzija vrijednosti sva tri predmeta, dok je obrazovanje oca i majke predviđalo dvije komponente procjene stranog jezika: razumljivost i težinu.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Projekt / tema: 0100500
Izvorni jezik: ENG
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4