crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 281194

Zbornik radova

Autori: Marušić, Iris
Naslov: Podrška nastavnika i učenička percepcija školskih predmeta
( Teacher support and pupils' perception of school subjects )
Izvornik: XV Dani psihologije u Zadru / Vera Ćubela Adorić, Ana Proroković, Zvjezdan Penezić, Anita Vulić-Prtorić (ur.). - Zadar : Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru , 2006. 100.
Skup: XV Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 25-27. 05. 2006
Ključne riječi: podrška nastavnika; školski predmeti; motivacija; teorija vrijednosti i očekivanja
( teacher support; school subjects; motivation; expectancy-value theory )
Sažetak:
Teorija očekivanja i vrijednosti Eccles i suradnika u novije je vrijeme često korištena paradigma u istraživanjima motivacije za postignućem. Prema toj teoriji, dvije su varijable ključne za učenkov odabir zadatka u kojem će se angažirati, njegovu ustrajnost u tom zadatku, te na kraju i uspjeh u zadatku. Jedna od tih varijabli je očekivanje uspjeha, a druga je vrijednost koja se pridaje zadatku. Model predlaže četiri komponente vrijednosti zadatka: važnost zadatka, interes za zadatak, korisnost zadatka i cijenu angažiranja u zadatku, odnosno težinu zadatka. Empirijske provjere modela uglavnom su se usmjerile na istraživanje komponenti motivacije učenika za pojedine školske predmete, najčešće matematiku i engleski jezik. Pri tom su navedene komponente vrijednosti zadatka poslužile kao varijable vrednovanja školskih predmeta. U ovom istraživanju željeli smo provjeriti jesu li učeničke procjene vrijednosti pojedinih predmeta povezane s percipiranom podrškom koju dobivaju od nastavnika. Istraživanje je provedeno na 2667 učenika osnovne škole, prosječne dobi 14 godina. U uzorku su bile 1322 učenice i 1345 učenika. Kao mjera vrijednosti zadatka korištene su sljedeće dimenzije, adaptirane prema modelu Eccles i suradnika: zanimljivost predmeta kao procjena interesa, razumljivost i težina kao procjena težine odnosno cijene, te korisnost u sadašnjem životu i važnost za budući život kao procjene korisnosti predmeta. Kao mjera nastavničke podrške konstruirana je skala percipirane podrške nastavnika, koja je na ovom uzorku pokazala dobru pouzdanost i unifaktorsku strukturu. Podrška nastavnika pokazala se povezanom s motivacijskim varijablama definiranim kroz procjene pojedinih komponenti vrijednosti predmeta. Dobivene korelacije razmjerno su niske, i vrlo homogenog raspona. Za sve predmete one se kreću između .15 i .28. Jedina iznimka je strani jezik, gdje male ili neznačajne korelacije pokazuju da je vrijednost koju učenici na kraju obveznog školovanja pridaju stranom jeziku nezavisna od percipirane podrške nastavnika.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Projekt / tema: 0100500
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4