Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Podrška nastavnika i učenička percepcija školskih predmeta (CROSBI ID 524599)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Marušić, Iris Podrška nastavnika i učenička percepcija školskih predmeta // XV Dani psihologije u Zadru / Vera Ćubela Adorić, Ana Proroković, Zvjezdan Penezić, Anita Vulić-Prtorić (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2006. str. 100-x

Podaci o odgovornosti

Marušić, Iris

hrvatski

Podrška nastavnika i učenička percepcija školskih predmeta

Teorija očekivanja i vrijednosti Eccles i suradnika u novije je vrijeme često korištena paradigma u istraživanjima motivacije za postignućem. Prema toj teoriji, dvije su varijable ključne za učenkov odabir zadatka u kojem će se angažirati, njegovu ustrajnost u tom zadatku, te na kraju i uspjeh u zadatku. Jedna od tih varijabli je očekivanje uspjeha, a druga je vrijednost koja se pridaje zadatku. Model predlaže četiri komponente vrijednosti zadatka: važnost zadatka, interes za zadatak, korisnost zadatka i cijenu angažiranja u zadatku, odnosno težinu zadatka. Empirijske provjere modela uglavnom su se usmjerile na istraživanje komponenti motivacije učenika za pojedine školske predmete, najčešće matematiku i engleski jezik. Pri tom su navedene komponente vrijednosti zadatka poslužile kao varijable vrednovanja školskih predmeta. U ovom istraživanju željeli smo provjeriti jesu li učeničke procjene vrijednosti pojedinih predmeta povezane s percipiranom podrškom koju dobivaju od nastavnika. Istraživanje je provedeno na 2667 učenika osnovne škole, prosječne dobi 14 godina. U uzorku su bile 1322 učenice i 1345 učenika. Kao mjera vrijednosti zadatka korištene su sljedeće dimenzije, adaptirane prema modelu Eccles i suradnika: zanimljivost predmeta kao procjena interesa, razumljivost i težina kao procjena težine odnosno cijene, te korisnost u sadašnjem životu i važnost za budući život kao procjene korisnosti predmeta. Kao mjera nastavničke podrške konstruirana je skala percipirane podrške nastavnika, koja je na ovom uzorku pokazala dobru pouzdanost i unifaktorsku strukturu. Podrška nastavnika pokazala se povezanom s motivacijskim varijablama definiranim kroz procjene pojedinih komponenti vrijednosti predmeta. Dobivene korelacije razmjerno su niske, i vrlo homogenog raspona. Za sve predmete one se kreću između .15 i .28. Jedina iznimka je strani jezik, gdje male ili neznačajne korelacije pokazuju da je vrijednost koju učenici na kraju obveznog školovanja pridaju stranom jeziku nezavisna od percipirane podrške nastavnika.

podrška nastavnika; školski predmeti; motivacija; teorija vrijednosti i očekivanja

nije evidentirano

engleski

Teacher support and pupils' perception of school subjects

nije evidentirano

teacher support; school subjects; motivation; expectancy-value theory

nije evidentirano

Podaci o prilogu

100-x.

2006.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XV Dani psihologije u Zadru

Vera Ćubela Adorić, Ana Proroković, Zvjezdan Penezić, Anita Vulić-Prtorić

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

Podaci o skupu

XV dani psihologije u Zadru

predavanje

25.05.2006-27.05.2006

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija