Podrška nastavnika i učenička percepcija školskih predmeta (CROSBI ID 524599)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Marušić, Iris
hrvatski
Podrška nastavnika i učenička percepcija školskih predmeta
Teorija očekivanja i vrijednosti Eccles i suradnika u novije je vrijeme često korištena paradigma u istraživanjima motivacije za postignućem. Prema toj teoriji, dvije su varijable ključne za učenkov odabir zadatka u kojem će se angažirati, njegovu ustrajnost u tom zadatku, te na kraju i uspjeh u zadatku. Jedna od tih varijabli je očekivanje uspjeha, a druga je vrijednost koja se pridaje zadatku. Model predlaže četiri komponente vrijednosti zadatka: važnost zadatka, interes za zadatak, korisnost zadatka i cijenu angažiranja u zadatku, odnosno težinu zadatka. Empirijske provjere modela uglavnom su se usmjerile na istraživanje komponenti motivacije učenika za pojedine školske predmete, najčešće matematiku i engleski jezik. Pri tom su navedene komponente vrijednosti zadatka poslužile kao varijable vrednovanja školskih predmeta. U ovom istraživanju željeli smo provjeriti jesu li učeničke procjene vrijednosti pojedinih predmeta povezane s percipiranom podrškom koju dobivaju od nastavnika. Istraživanje je provedeno na 2667 učenika osnovne škole, prosječne dobi 14 godina. U uzorku su bile 1322 učenice i 1345 učenika. Kao mjera vrijednosti zadatka korištene su sljedeće dimenzije, adaptirane prema modelu Eccles i suradnika: zanimljivost predmeta kao procjena interesa, razumljivost i težina kao procjena težine odnosno cijene, te korisnost u sadašnjem životu i važnost za budući život kao procjene korisnosti predmeta. Kao mjera nastavničke podrške konstruirana je skala percipirane podrške nastavnika, koja je na ovom uzorku pokazala dobru pouzdanost i unifaktorsku strukturu. Podrška nastavnika pokazala se povezanom s motivacijskim varijablama definiranim kroz procjene pojedinih komponenti vrijednosti predmeta. Dobivene korelacije razmjerno su niske, i vrlo homogenog raspona. Za sve predmete one se kreću između .15 i .28. Jedina iznimka je strani jezik, gdje male ili neznačajne korelacije pokazuju da je vrijednost koju učenici na kraju obveznog školovanja pridaju stranom jeziku nezavisna od percipirane podrške nastavnika.
podrška nastavnika; školski predmeti; motivacija; teorija vrijednosti i očekivanja
nije evidentirano
engleski
Teacher support and pupils' perception of school subjects
nije evidentirano
teacher support; school subjects; motivation; expectancy-value theory
nije evidentirano
Podaci o prilogu
100-x.
2006.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
XV Dani psihologije u Zadru
Vera Ćubela Adorić, Ana Proroković, Zvjezdan Penezić, Anita Vulić-Prtorić
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru
Podaci o skupu
XV dani psihologije u Zadru
predavanje
25.05.2006-27.05.2006
Zadar, Hrvatska