crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 283022

Časopis

Autori: Alfirev, Marija; Jurin, Radojka
Naslov: Kvalitativna evaluacija programa razvijanja vještina samozastupanja u grupi odraslih osoba s umjerenom i težom mentalnom retardacijom
( Qualitative evaluation program of the self-advocacy skills development in the group adults with moderate and severe mental retardation )
Izvornik: Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 39 (2003), 2; 179-188
Vrsta rada: pregledni rad
Ključne riječi: samozastupanje; odrasli; mentalna retardacija; osoblje; voditelji
( self-advocacy; adults with mental retardation; leaders; staff; qualitative analysis )
Sažetak:
Za osobe s mentalnom retardacijom, samozastupanje predstavlja svaku aktivnost koja uključuje akciju samoodređenja, a provođenje izbora, donošenje odluka, rješavanje problema i asertivna komunikacija vještine su koje ga čine i koje osobe s mentalnom retardacijom najčešće ne posjeduju. Važeći sustav koji naglašava zaštićivanje tih osoba od strane roditelja, odnosno djelatnika u segregacijskim institucionalnim životnim uvjetima nije omogućio razvijanje vještina koje su druge osobe razvile od ranog djetinjstva. Istraživanje iz ovog rada provodilo se šest mjeseci u okviru skupine za samozastupanje, a korišten je program razvijanja vještina samozastupanja temeljen na istraživanju “ Samozastupanje i socijalna kompetencija osoba s umjerenom i težom mentalnom retardacijom” (Alfirev, 2001). U radu skupine sudjelovalo je 12 odraslih osoba koje žive i rade u Podružnici “ Maslina” Centra za odgoj i obrazovanje “ Šubićevac” - Šibenik. Cilj je ovog rada bio utvrđivanje razine subjektivnog zadovoljstva članova skupine za samozastupanje, voditelja, suvoditelja i ostalih djelatnika, provedbom programa razvijanja vještina samozastupanja i iniciranje aktivnog sudjelovanja sudionika u kreiranju budućih programa samozastupanja. Rezultati kvalitativne analize pokazuju izrazito zadovoljstvo članova skupine radom u grupnim sastancima, suradnjom s ostalim članovima u skupini i voditeljicama, a s tim u vezi i zadovoljstvo voditelja i suvoditelja odnosima unutar skupine. Rezultati koji se odnose na zadovoljstvo djelatnika, pokazuju njihovu podijeljenost spram samoodređenja osoba s teškoćama, pa se s tim u vezu dovodi i nedostatna educiranost djelatnika o procesu samozastupanja.
Projekt / tema: 0013112
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija,Socijalne djelatnosti
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Kvalitativna evaluacija programa razvijanja vještina samozastupanja u grupi odraslih osoba s umjerenom i težom mentalnom retardacijom



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4