Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Kvalitativna evaluacija programa razvijanja vještina samozastupanja u grupi odraslih osoba s umjerenom i težom mentalnom retardacijom (CROSBI ID 129088)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Alfirev, Marija ; Jurin, Radojka Kvalitativna evaluacija programa razvijanja vještina samozastupanja u grupi odraslih osoba s umjerenom i težom mentalnom retardacijom // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 39 (2003), 2; 179-188-x

Podaci o odgovornosti

Alfirev, Marija ; Jurin, Radojka

hrvatski

Kvalitativna evaluacija programa razvijanja vještina samozastupanja u grupi odraslih osoba s umjerenom i težom mentalnom retardacijom

Za osobe s mentalnom retardacijom, samozastupanje predstavlja svaku aktivnost koja uključuje akciju samoodređenja, a provođenje izbora, donošenje odluka, rješavanje problema i asertivna komunikacija vještine su koje ga čine i koje osobe s mentalnom retardacijom najčešće ne posjeduju. Važeći sustav koji naglašava zaštićivanje tih osoba od strane roditelja, odnosno djelatnika u segregacijskim institucionalnim životnim uvjetima nije omogućio razvijanje vještina koje su druge osobe razvile od ranog djetinjstva. Istraživanje iz ovog rada provodilo se šest mjeseci u okviru skupine za samozastupanje, a korišten je program razvijanja vještina samozastupanja temeljen na istraživanju “ Samozastupanje i socijalna kompetencija osoba s umjerenom i težom mentalnom retardacijom” (Alfirev, 2001). U radu skupine sudjelovalo je 12 odraslih osoba koje žive i rade u Podružnici “ Maslina” Centra za odgoj i obrazovanje “ Šubićevac” - Šibenik. Cilj je ovog rada bio utvrđivanje razine subjektivnog zadovoljstva članova skupine za samozastupanje, voditelja, suvoditelja i ostalih djelatnika, provedbom programa razvijanja vještina samozastupanja i iniciranje aktivnog sudjelovanja sudionika u kreiranju budućih programa samozastupanja. Rezultati kvalitativne analize pokazuju izrazito zadovoljstvo članova skupine radom u grupnim sastancima, suradnjom s ostalim članovima u skupini i voditeljicama, a s tim u vezi i zadovoljstvo voditelja i suvoditelja odnosima unutar skupine. Rezultati koji se odnose na zadovoljstvo djelatnika, pokazuju njihovu podijeljenost spram samoodređenja osoba s teškoćama, pa se s tim u vezu dovodi i nedostatna educiranost djelatnika o procesu samozastupanja.

samozastupanje; odrasli; mentalna retardacija; osoblje; voditelji

nije evidentirano

engleski

Qualitative evaluation program of the self-advocacy skills development in the group adults with moderate and severe mental retardation

nije evidentirano

self-advocacy; adults with mental retardation; leaders; staff; qualitative analysis

nije evidentirano

Podaci o izdanju

39 (2)

2003.

179-188-x

objavljeno

1331-3010

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija, Socijalne djelatnosti

Indeksiranost