Pregled bibliografske jedinice broj: 283046

Autori: Alfirev, Marija
Naslov: Samozastupanje i slika o sebi kod mladih osoba s umjerenom i težom mentalnom retardacijom
( Self – advocacy and self – image of young people with moderate and severe mental retaradation )
Izvornik: Dobra edukacijsko-rehabilitacijska praksa za 21. stoljeće: zbornik radova 5. međunarodnog seminara Saveza defektologa Hrvatske / Đurek, Vesna (ur.). - Zagreb : Savez defektologa Hrvatske , 2004. 203-214.
Skup: 5. Međunarodni seminar
Mjesto i datum: Trakošćan, Hrvatska, 14-16.04.2004.
Ključne riječi: samozastupanje; slika o sebi; intelektualne teškoće
( self-advocacy; self-image; intellectual disabilities )
Jedan od bitnih zadataka stručnjaka koji se bave osobama s teškoćama u razvoju, jest različitim mjerama i postupcima poticanje stvaranja pozitivne slike o sebi. Stručnjaci se, u svojoj edukacijsko – rehabilitacijskoj praksi, često susreću s djecom i mladima čija je slika o sebi narušena, negativna ili nerealna, a nastala pod utjecajem nepovoljnih vanjskih okolnosti. Sve to utječe na napredovanje u kognitivnom i socijalnom razvoju. Svrha ovog rada je utvrđivanje utjecaja programa razvijanja vještina samozastupanja na poboljšanje slike o sebi u mladih osoba s umjerenom i težom mentalnom retardacijom. U navedenom programu koji se provodio dvadeset tjedana u okviru formalnog programa radnog osposobljavanja sudjelovalo je deset ispitanika u dobi od 18 – 25 godina, a provođenje izbora, donošenje odluka, rješavanje problema i asertivna komunikacija su elementi tog programa. Slika o sebi ispitana je Strukturiranim intervjuom koji je posebno načinjen za ovo istraživanje. U njemu se ispituje procjena odnosa prema sebi, odnosa s obitelji, s vršnjacima, s osobljem i odnosa prema nepoznatim osobama. Rezultati su obrađeni metodom analize kvantitativnih promjena uzorka ispitanika opisanog skupom varijabli u inicijalnom i finalnom stanju. Rezultati pokazuju da je došlo do statistički značajnog poboljšanja slike o sebi, a u funkciji promjene najveći doprinos imaju varijable Odnos s osobljem i Odnos s vršnjacima.
Vrsta prezentacije u zborniku: Ostalo
Projekt / tema: 0013112
Psihologija,Pedagogija,Socijalne djelatnosti