( Community living and working – experience from Munich )
Izvornik: Živjeti zajedno: zbornik radova 6. međunarodnog seminara Saveza defektologa Hrvatske / Đurek, Vesna (ur.). - Zagreb : Savez defektologa Hrvatske , 2006. 223-231.
Skup: 6. međunarodni seminar
Mjesto i datum: Varaždin, Hrvatska, 20-22.04.2006.
Ključne riječi: inkluzija; zapošljavanje; rehabilitacija u zajednici
( inclusion; community based rehabilitation; employement )
Ovaj je rad temeljen na iskustvima sa studijskog boravka na Ludwig – Maximilians – Universität-u München, a u okviru projekta “ Deinstitutionalization of special care system in the Republic of Croatia". U ovom radu donosim kratak prikaz nekih teorijskih razmatranja njemačkih autora i zakonske regulative koja se odnosi na integrativne (inkluzivne) oblike skrbi za osobe s mentalnom retardacijom. U okviru studijskog istraživanja posjetila sam zaštitnu radionicu Heilpädagogisches Centrum AUGUSTINUM München – KUNST werkstatt, Oberschleissheim, Hirschplanallee 2 (umjetničku radionicu čiji autori – osobe s težom mentalnom retardacijom izrađuju slike i izlažu ih u redovnim galerijama, naročito u München-u). Drugi zanimljiv primjer je organizacija cba – Cooperative Beschützende Arbeitsstätten e.V. - centar kojeg je 1985. godine osnovala socijalna pedagoginja Renata Neukirchen. U svojim programima integrativnog i kooperativnog zapošljavanja provode četiri projekta: savjetovalište, ekoposlovi, čišćenje i restorani. Cilj svih programa je integracija osoba s teškoćama u području rada, a time i povećanje šansi za ostvarenjem samostalnog života. Cilj je i kooperacija s poduzetnicima, zatim praćenje i savjetovanje osoba s teškoćama kod stabiliziranja na radnom mjestu, te zadržavanje radnog mjesta i ugovora s drugim poduzetnicima i fizičkim osobama.
Vrsta prezentacije u zborniku: Cjeloviti rad (više od 1500 riječi)
Projekt / tema: 0013112
Psihologija,Pedagogija,Socijalne djelatnosti