Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Factor structure of rules in friendship relationships and their relations with personality traits (CROSBI ID 129168)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Bubaš, Goran ; Bratko, Denis Factor structure of rules in friendship relationships and their relations with personality traits // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 16 (2007), 6; 1175-1199-x

Podaci o odgovornosti

Bubaš, Goran ; Bratko, Denis

engleski

Factor structure of rules in friendship relationships and their relations with personality traits

Uspješnost u prijateljskim vezama povezana je s osjećajem psihološke dobrobiti i socijalnom prilagodbom pojedinca. Na kvalitetu odnosa u prijateljskim vezama utječu pravila koja koriste sudionici u interakciji s partnerima u takvoj vezi. U ovom radu prikazano je istraživanje faktorske strukture pravila u prijateljskim vezama. Na temelju literature i prikupljanjem pravila kojih se mlađe odrasle osobe pridržavaju u prijateljskim vezama oblikovan je upitnik za samoprocjenu IR-1 sa 141 tvrdnjom/pravilom, koji je primijenjen na ispitanicima mlađe odrasle dobi (N=501). Faktorskom analizom utvrđeno je pet dimenzija pravila u prijateljskim vezama koje su nazvane dobronamjernost, druželjubivost, prikladnost, samokontrola i usmjerenost na sebe. Navedene dimenzije pravila u prijateljskim vezama uspoređene su s rezultatima istraživanja drugih autora iz područja prijateljskih veza i socijalne kompetencije. Na manjoj podskupini ispitanika (N=114) primijenjen je i NEO PI-R inventar koji mjeri dimenzije ličnosti prema petofaktorskom modelu. Pronađene su mnoge statistički značajne korelacije između dimenzija interpersonalnih pravila, s jedne strane, i dimenzija ličnosti i njihovim facetama, s druge strane, a najviše ih je bilo povezano s ekstraverzijom i ugodnošću.

friendship relationships; interpersonal rules; factor analysis; five-factor model of personality

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

16 (6)

2007.

1175-1199-x

objavljeno

1330-0288

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Psihologija