Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Kompenzacijska teorija funkcije filmske glazbe (CROSBI ID 132034)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Turković, Hrvoje Kompenzacijska teorija funkcije filmske glazbe // Književna smotra : časopis za svjetsku književnost, 39 (2007), 143 (1); 29-39

Podaci o odgovornosti

Turković, Hrvoje

hrvatski

Kompenzacijska teorija funkcije filmske glazbe

Film i glazba dvije su razabirljivo različite i odvojene umjetnosti. Svejedno, glazba je od najranije pojave filma postala njegovom blisko vezanom družicom. Temeljni je teorijski problem kako protumačiti ovu simbiozu glazbe i filma, koji su za nju razlozi. Postoji jedna uporna provlačna teorija kako se glazba u filmu rabi zato da bi prikrila neke ključne nedostatke filma. Tu je teoriju autor nazvao "kompenzacijskom teorijom popratne glazbe". Autor u članku predočava različite varijante kompenzacijske teorije, ujedno analizirajući različite probleme s kojima se povijesno suočavala izrada i prezentacija filma i na koje su se primjenjivale prikladne varijante kompenzacijske teorije. Osnovna je polemička teza članka da iako kompenzacijska teorija može objasniti poneke sporedne uloge koje poprima filmska glazba u različitim povijesnim stadijima evolucije filma, ona nikako ne može objasniti upornu transhistorijsku prisutnost glazbe, odnosno ona ne pogađa središnju funkciju (ili središnji repertoar funkcija) filmske glazbe.

film ; popratna glazba ; kompenzacijska teorija popratne glazbe ; emotivnost filma

nije evidentirano

engleski

The compensatory theory of the function of film music

nije evidentirano

film ; non-diegetic music ; compensation theory of non-diegetic music ; emotion in film

nije evidentirano

Podaci o izdanju

39 (143 (1))

2007.

29-39

objavljeno

0455-0463

2459-6329

Povezanost rada

Povijest umjetnosti, Psihologija