Kompenzacijska teorija funkcije filmske glazbe (CROSBI ID 132034)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Turković, Hrvoje
hrvatski
Kompenzacijska teorija funkcije filmske glazbe
Film i glazba dvije su razabirljivo različite i odvojene umjetnosti. Svejedno, glazba je od najranije pojave filma postala njegovom blisko vezanom družicom. Temeljni je teorijski problem kako protumačiti ovu simbiozu glazbe i filma, koji su za nju razlozi. Postoji jedna uporna provlačna teorija kako se glazba u filmu rabi zato da bi prikrila neke ključne nedostatke filma. Tu je teoriju autor nazvao "kompenzacijskom teorijom popratne glazbe". Autor u članku predočava različite varijante kompenzacijske teorije, ujedno analizirajući različite probleme s kojima se povijesno suočavala izrada i prezentacija filma i na koje su se primjenjivale prikladne varijante kompenzacijske teorije. Osnovna je polemička teza članka da iako kompenzacijska teorija može objasniti poneke sporedne uloge koje poprima filmska glazba u različitim povijesnim stadijima evolucije filma, ona nikako ne može objasniti upornu transhistorijsku prisutnost glazbe, odnosno ona ne pogađa središnju funkciju (ili središnji repertoar funkcija) filmske glazbe.
film ; popratna glazba ; kompenzacijska teorija popratne glazbe ; emotivnost filma
nije evidentirano
engleski
The compensatory theory of the function of film music
nije evidentirano
film ; non-diegetic music ; compensation theory of non-diegetic music ; emotion in film
nije evidentirano
Podaci o izdanju
39 (143 (1))
2007.
29-39
objavljeno
0455-0463
2459-6329
Povezanost rada
Povijest umjetnosti, Psihologija