( Women and the Bible )
Izvornik: Suvremeni pristup Bibliji. Die Bibel in der Zeitgenössischen Auseinandersetzung / Bebić, Josip (ur.). - Frankfurt am Main : Hrvatski dušobrižnički ured , 2004. 61-74 (ISBN: 3-00-013251-1).
Skup: Suvremeni pristup Bibliji (Die Bibel in der Zeitgenössischen Auseinandersetzung)
Mjesto i datum: Bergisch Gladbachu, Njemačka, 06. - 09. listopada 2003.
Ključne riječi: Biblija; žene; feministička teologija; Biblija žena; Feba; Junija
( the Bible; women; feminist theology; the Bible of women; Feba; Junia )
Činjenica da zanimanje za Bibliju s obzirom na temu žena nastaje iz zbilje u kojoj postoji praksa koju je teško povezati s osjećajem za ravnopravnost, s ljudskim pravima svih ljudi i koju je osobito teško povezati s vjerom u Boga koji ne bi mogao ozakoniti podređivanje i iskorištavanje ljudskih bića, potakla je autoricu da ne piše o ženama žene u Bibliji već o ženama i Bibliji. Dotično, nije se željela zadržati na iščitavanju onoga što je o ženama u Bibliji napisano, već prikazati pitanja koja se nameću s obzirom na sudjelovanje žena u nastanku Biblije (problem autorstva žena) te pitanja koja se nameću s obzirom na tumačenja Biblije. U odnosu na žene kao autorice Biblije, iznosi se stav feminističkih teologinja da znanje o ženskom autorstvu Biblije može biti važno za identitet i samosvijest žena, ali da sama činjenica ženskog autorstva ne znači istodobno nove i osloboditeljske sadržaje za žene. Žene su tijekom stoljeća pounutarnjivale patrijarhalne vrijednosti i predodžbe o samima sebi te mogu poput muških autora zastupati patrijarhalni govor o spolovima. Važnije od ženskog autorstva je stoga pitanje povijesti tumačenja i prihvaćanja tih tekstova. Kao primjer nastojanja žena da s prizivom na Bibliju promjene svoj društveni i crkveni položaj, dotično da ospore Božji autoritet nepravednim društvenim i crkvenim strukturama, autorica razlikuje mušku i žensku tradiciju tumačenja Postanak 1, 26-27 i njihove posljedice za život žena, iznosi razloge koji su potakli pisanje tzv. Women's Bible (Biblije žena) te neka pitanja koja u odnosu na Bibliju postavljaju suvremene feminističke egzegetkinje.
Vrsta sudjelovanja: Pozvano
Vrsta prezentacije u zborniku: Cjeloviti rad (više od 1500 riječi)
Vrsta recenzije: Nema recenziju