crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 304234

Časopis

Autori: Lamza Posavec, Vesna; Rihtar, Stanko
Naslov: Mogući utjecaj objavljenih rezultata predizbornih anketa na izborno ponašanje birača
( The Possible Influence of Published Results of Pre-Election Polls on the Behaviour of Voters in Elections )
Izvornik: Društvena istraživanja (1330-0288) 16 (2007), 1-2; 73-97
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: istraživanje javnoga mnijenja; utjecaj predizbornih anketa; bandwagon-učinak; underdog-učinak; izborno ponašanje
( public opinion research; influence of pre-election polls; bandwagon-effect; underdog-effect; electoral behaviour )
Sažetak:
U istraživanju se nastojao procijeniti mogući utjecaj publiciranih rezultata predizbornih anketa na glasačke preferencije i namjeru izlaska na izbore. Pritom se pošlo od pretpostavke da je izravan utjecaj na glasače moguć ako su zadovoljeni sljedeći uvjeti: da su vidjeli ili čuli rezultate takvih anketa, da poznaju njihove rezultate i vjeruju u njihovu vjerodostojnost. Podaci su prikupljeni na reprezentativnim uzorcima punoljetnoga stanovništva Hrvatske u zadnja tri dana izborne kampanje uoči izbora za Hrvatski sabor 2003. i prvoga kruga izbora za predsjednika Republike Hrvatske 2005. godine. Rezultati ponajprije sugeriraju da je čak i teorijski utjecaj tada publiciranih istraživanja bio razmjerno malen. Pokazalo se, nadalje, da je u istraživanju iz 2003. onih na koje se teorijski moglo utjecati bilo najviše među potencijalnim glasačima tada drugoplasiranoga SDP-a, a u istraživanju uoči izbora 2005. među mogućim glasačima vodećega predsjedničkoga kandidata Stjepana Mesića. Međutim, pokazalo se da su uočene razlike pozitivno povezane s naobrazbom i nekim drugim demografskim osobinama ispitanika, ali ne i s pokazateljima mogućeg utjecaja predizbornih istraživanja. Rezultati su u skladu s nalazima većine istraživanja provedenih u svijetu, a iz kojih proizlazi da nema uvjerljivih znanstvenih dokaza o značajnijem izravnom utjecaju publiciranih rezultata istraživanja javnoga mnijenja na izborno ponašanje pojedinaca.
Projekt / tema: 194-1941558-1523
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Current Contents Connect (CCC)
Scopus
SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Mogući utjecaj objavljenih rezultata predizbornih anketa na izborno ponašanje birača
Upisao u CROSBI: Vesna Lamza Posavec (vesna@pilar.hr), 29. Kol. 2007. u 15:43 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4