crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 305111

Časopis

Autori: Vizek Vidović, Vlasta; Vlahović-Štetić, Vesna
Naslov: Modeli učenja odraslih i profesionalni razvoj
( Models of adult learning and professional development )
Izvornik: Ljetopis socijalnog rada (1846-5412) 14 (2007), 2; 283-310
Vrsta rada: pregledni rad
Ključne riječi: razvoj i učenje u odrasloj dobi; teorija životnog raspona; model obrade informacija; model iskustvenog učenja
( adult development and learning; life span theory; model of information processing; experiential learning theory )
Sažetak:
U radu su detaljno prikazani neki modeli učenja odraslih relevantni za profesionalni razvoj. Raspravljene su razvojne perspektive u odrasloj dobi polazeći od teorije životnog raspona. U okviru tog pristupa smatra se da razvoj određen biološkim, psihološkim i sociokulturnim činiteljima u cjeloživotnoj perspektivi istodobno uključuje i rast i opadanje. Opisana su neka obilježja kognitivnog funkcioniranja u odrasloj dobi – intelektualno funkcioniranje, pod Catellovim modelom fluidne i kristalizirane inteligencije, kvalitativne razlike u kognitivnom funkcioniranju u formalnom i postformalnom razdoblju, promjene u ekspertnosti i mudrosti te promjene u pamćenju vezane uz odraslu dob. Promjene u kognitivnom funkcioniranju u zreloj dobi rezultat su kontinuiranog učenja. U nastavku rada opisani su kognitivistički modeli učenja odraslih: procesni model obrade informacija Atkinsona i Shiffrina (1986.), model dubine obrade informacija Craika i Lockharta (1972.) i model socijalnog učenja Alberta Bandure (1978.) te je raspravljena njihova primjena u poučavanju odraslih. Osim spomenutih modela, prikazani su i modeli iskustvenog učenja: Kolbov model iskustvenog učenja (1984.), model s dvostrukom petljom Schöna i Argyrisa (1996.) te model refleksivnog učenja s višestrukim petljama (Cowan, 1993.) Opisana je i primjena ovih modela u poučavanju odraslih.
Projekt / tema: 100-1001677-0880
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Modeli učenja odraslih i profesionalni razvoj
Upisao u CROSBI: Tea Pavin (tea@idi.hr), 12. Ruj. 2007. u 12:39 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4