Suočavanje sa stresom zbog loše ocjene: konstrukcija upitnika (CROSBI ID 78006)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Brdar, Ingrid ; Rijavec, Majda
hrvatski
Suočavanje sa stresom zbog loše ocjene: konstrukcija upitnika
Istraživanje je provedeno s ciljem konstrukcije ljestvice za ispitivanje strategija suočavanja sa stresom zbog loše ocjene u školi u učenika osnovne škole. U preliminarnom ispitivanju na uzorku od 75 učenika (od 9 do 14 godina) prikupljeno je 56 tvrdnji o načinu suočavanja. Te tvrdnje upotrebljene su u glavnom istraživanju u kojem je sudjelovalo 275 učenika osnovne škole istog uzrasta (139 djevojčica i 136 dječaka). Faktorskom analizom podataka utvrđeno je pet strategija suočavanja: Rješavanje problema, Emocionalne reakcije, Zaboravljanje, Socijalna podrška i Samookrivljavanje. Spolne i dobne razlike u suočavanju otkrivene su gotovo za sve strategije suočavanja. Također su otkrivene razlike u suočavanju između učenika različitog školskog uspjeha, učenika visokog i niskog samopoštovanja te učenika visoke i niske razine anksioznosti. Prodiskutirane su i moguće teorijske i praktične implikacije dobivenih rezultata.
stres ; strategije suočavanja ; školski neuspjeh ; konstrukcija ljestvice
nije evidentirano
engleski
Coping with stress caused by school failure: Construction of questionnaire
nije evidentirano
stress ; coping strategies ; school failure ; scale construction
nije evidentirano
Podaci o izdanju
6 (4-5(30-31))
1997.
599-617
objavljeno
1330-0288
1848-6096
Povezanost rada
Psihologija, Sociologija