Godina: 2007
Raspon stranica:: 185-195
Ukupni broj stranica u knjizi:: 272
ISBN: 978-953-6776-99-9
Ključne riječi: modernizam, avangarda, eksperimentalni film, hrvatski film
( modernism, avant-garde, experimental film, croatian film )
U Hrvatskoj je naziv i pojam avangarde uglavnom rijedak naknadan povijesno-kritički ujedinjujući naziv za različito samoimenovane i imenovane pravce i individualne opuse u našoj umjetnosti, uveden prije s komparatističkom potrebom da se domaće pokrete i poteze vidi sa stajališta općenitijih svjetskih trendova, nego iz konzistentnog, tradicijom utvrđenog samopoimanja. Takva naknadna uporaba, najmanje je trojaka. Prvo, 'avangardnim filmom' naziva se povijesni umjetnički pokreti iz dvadesetih godina u Francuskoj, Njemačkoj i Sovjetskom savezu. Drugo, 'avangardnim filmom' naziva se korjenita umjetnička opozicija prema dominantnom filmu koja pri tome istražuje područja stvaralaštva i senzibiliteta koja su zakočena u dominantnoj umjetnosti danoga doba. Ta se tendencija javlja na različitim stranama i u različita doba, te u različitim modusima. Treći pojam, uglavnom u neutralnijem obliku 'eksperimentalni film', obuhvaća poseban filmski rod, ustanovljen u dvadestim godinama s pokretom avangarde ali koji traje do danas i ima vlastitu tradiciju. Hrvatski film nije imao reflekse prve avangarde, ali u šezdesetima je imao vrlo samosvijestan pokret (ponekad nazivan 'antifilmom', odnosno proširenije 'eksperimentalnim filmom') gotovo istodoban s drugim svjetskim neoavangardama. Od tada do danas eksperimentalni film u Hrvatskoj održava svoju upornu tradiciju, čak s procvatom u devedesetima i u prvoj polovici 2000-e.
Puni text rada: 306996.TURKOVIC_Avangardni_film_-_redigirana_verzija.doc (tekst priložen 2. Lis. 2007. u 19:04 sati)
Upisao u CROSBI: Hrvoje Turkovic (hturkovic@adu.hr), 2. Lis. 2007. u 19:04 sati