Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Psiholingvistički aspekti usvajanja i ranoga učenja hrvatskoga jezika kao materinskoga (CROSBI ID 530783)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Gazdić-Alerić, Tamara ; Pavličević-Franić, Dunja ; Rijavec, Majda Psiholingvistički aspekti usvajanja i ranoga učenja hrvatskoga jezika kao materinskoga // Konferencijski zbornik Prvi specijalizirani znanstveni skup : Rano učenje hrvatskoga jezika (RUHJ-1) = Conference proceedings of The First Special Focus Symposium on the Early Learning of Croatian Language / Šimović, Vladimir ; Bežen, Ante ; Pavličević-Franić, Dunja (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2008. str. 42-56

Podaci o odgovornosti

Gazdić-Alerić, Tamara ; Pavličević-Franić, Dunja ; Rijavec, Majda

hrvatski

Psiholingvistički aspekti usvajanja i ranoga učenja hrvatskoga jezika kao materinskoga

Usvajanje i rano učenje jezika tijesno je povezano s kognitivnim razvojem djeteta. Prema teoriji Jeana Piageta četiri su faze kognitivnoga razvoja: senzomotorička faza (od rođenja do 2. godine), predoperacijska faza (od 2. do 7. godine), faza konkretnih operacija (od 7. do 11. godine) i faza formalnih operacija (od 11. do 15. godine). Iako rani razvoj jezika započinje u senzomotoričkoj fazi, simbolima i jezikom dijete se počinje koristiti u predoperacijskoj fazi. U toj su fazi djeca u stanju povezati riječi i slike sa stvarnim objektima, što pridonosi razvoju jezičnih vještina. U fazi konkretnih operacija djeca mogu stvarati pojmove, uočavati odnose i rješavati probleme samo kad rade s poznatim predmetima ili kad si ih mogu konkretno predočiti. Njihovo ponašanje postaje manje egocentrično i društvenije, te počinju uspješno upotrebljavati jezik kao sredstvo socijalnih odnosa. No, tek u fazi formalnih operacija dijete je u stanju apstraktno misliti i počinje razumijevati gramatičke pojmove. U radu se proučava Nastavni plan i program za osnovnu školu te pokušava odgovoriti na pitanja koliko je on usklađen s fazama kognitivnoga razvoja te prati li hrvatski obrazovni sustav te faze. Naime, prilikom poučavanja potrebno je imati na umu činjenicu da do kraja osnovne škole određen broj djece uopće ne primjenjuje formalno mišljenje, dok se većina učenika nalazi u tzv. prijelaznom razdoblju između stupnja konkretnih i formalnih operacija. No, čak i najnapredniji učenici, koji mogu izvoditi formalne operacije, uživaju u konkretnim primjerima i aktivnostima.

psiholingvistika; faze kognitivnog razvoja; usvajanje jezika; rano učenje jezika; poučavanje hrvatskoga jezika

nije evidentirano

engleski

Psycholinguistic Aspects of Acquiring and Early Learning of the Croatian Language as Mother Tongue

nije evidentirano

psycholinguistics; phases of cognitive development; language acquisition; early language learning; teaching Croatian language

nije evidentirano

Podaci o prilogu

42-56.

2008.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Konferencijski zbornik Prvi specijalizirani znanstveni skup : Rano učenje hrvatskoga jezika (RUHJ-1) = Conference proceedings of The First Special Focus Symposium on the Early Learning of Croatian Language

Šimović, Vladimir ; Bežen, Ante ; Pavličević-Franić, Dunja

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI)

978-953-99326-6-2

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Psihologija, Filologija