crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 312254

Zbornik radova

Autori: Brajša-Žganec, Andreja; Letica, Iva
Naslov: Povezanost roditeljskih odgojnih postupaka i nekih pokazatelja psihosocijalne prilagodbe djece predškolske dobi
( The relationship between parenting practices and some indicators of children's psychosocial adjustment during the preschool period )
Izvornik: 15. godišnja konferencija hrvatskih psihologa - prevencija, (re)habilitacija, psihoedukacija kroz interdisciplinarnost / Lopižić, Josip (ur.). - Dubrovnik : Hrvatsko psihološko društvo , 2007. 114.
Skup: 15. godišnja konferencija hrvatskih psihologa - prevencija, (re)habilitacija, psihoedukacija kroz interdisciplinarnost
Mjesto i datum: Cavtat, 14.-17. 11. 2007.
Ključne riječi: roditeljski odgojni postupci; disciplina; njega; razvojna očekivanja; socijalna ponašanja; socijalne vještine
( parenting practices; discipline; nurturing; developmental expectations; social behaviour; social skills )
Sažetak:
Odnos između roditelja i djeteta ključan je za djetetov kako socioemocionalni tako i sveukupni razvoj. U ovom istraživanju željeli smo utvrditi odnos roditeljskog ponašanja- discipline i njege te razvojnih očekivanja roditelja od djeteta s dječjim socijalnim ponašanjima - agresivnim, prosocijalnim, anksioznim, i dječjim socijalnim vještinama - samokontrolom i odnosima s vršnjacima. U istraživanju je sudjelovalo 240 majki djece starijih vrtićkih grupa iz Zagreba i Velike Gorice, od čega 120 majki dječaka i 120 majki djevojčica. Za mjerenje roditeljskih odgojnih postupaka - discipline i njege te razvojnih očekivanja roditelja od djeteta koristili smo Upitnik roditeljskog ponašanja (Fox, 1994). Za mjerenje dječjeg socijalnog ponašanja - agresivnog, prosocijalnog i anksioznog, koristili smo Upitnik socijalnog ponašanja (Tremblay i sur., 1992), dok smo za mjerenje dječjih socijalnih vještina- samokontrole i odnosa s vršnjacima koristili Upitnik socijalnih vještina (Brajša-Žganec i Stankijević, 2006). Rezultati našeg istraživanja pokazuju da su dječaci agresivniji od djevojčica, a djevojčice imaju veću samokontrolu od dječaka. Spolne razlike nisu pronađene za prosocijalno i anksiozno ponašanje te za odnose s vršnjacima. Prvorođena djeca su agresivnija i anksioznija te imaju nižu samokontrolu i lošije odnose s vršnjacima od kasnije rođene djece. Prvorođena i kasnije rođena djeca ne razlikuju se u prosocijalnom ponašanju. Roditeljska disciplina koja uključuje verbalno i fizičko kažnjavanje pokazala se kao statistički značajan prediktor dječje agresivnosti, anksioznosti, samokontrole i odnosa s vršnjacima. Roditeljska njega statistički značajno predviđa dječje prosocijalno ponašanje, samokontrolu i odnose s vršnjacima, dok razvojna očekivanja roditelja od djeteta statistički značajno predviđaju samo dječje prosocijalno ponašanje. Rezultati klaster analize pokazuju da 31% ispitanih majki primjenjuje autoritativan stil odgoja.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 194-1941558-1527
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Andreja Brajša-Žganec (Andreja.Brajsa.Zganec@pilar.hr), 28. Stu. 2007. u 23:14 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4