crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 314935

Zbornik radova

Autori: Pavlin-Bernardić, Nina; Rovan, Daria; Vlahović-Štetić, Vesna
Naslov: Kad u matematici više zapravo znači manje: Razvoj uspješnosti i analiza dječjih pogrešaka pri rješavanju problemskih matematičkih zadataka
( When in math more means less: Children's achievement and errors in solving mathematical word problems )
Izvornik: 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja / Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana (ur.). - Zagreb : Školska knjiga , 2007. 122-122 (ISBN: 978-953-175-302-9).
Skup: 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 13.-15.12.2007.
Ključne riječi: problemski matematički zadaci; djeca
( mathematical word problems; children )
Sažetak:
Rješavanje problemskih matematičkih zadataka učenicima često pričinjava poteškoće, a istraživanja pokazuju da su im oni teži od odgovarajućih brojčanih zadataka. Ovim istraživanjem željeli smo ispitati kako se tijekom školovanja mijenja uspješnost učenika nižih razreda osnovne škole u rješavanju različitih vrsta problemskih zadataka, te kakve pogreške djeca pritom čine. Korišteni su zadaci promjene, u kojima zbrajanje ili oduzimanje uzrokuje uvećanje ili umanjenje početne količine, i zadaci usporedbe, u kojima treba pronaći razliku između dva statična skupa U istraživanju je sudjelovalo 285 učenika prvog (N=49), drugog (N=83), trećeg (N=78) i četvrtog (N=75) razreda osnovne škole. Ispitivanje je provedeno individualno, a učenici su pored rješenja za svaki zadatak trebali objasniti i na koji način su zadatak riješili. Pokazalo se da su učenicima prvog i drugog razreda zadaci usporedbe teži od zadataka promjene, dok učenici trećeg i četvrtog razreda podjednako dobro rješavaju ove dvije vrste zadataka. Od prvog do četvrtog razreda poboljšava se uradak i u zadacima usporedbe i u zadacima promjene, no dok su u zadacima usporedbe razlike između sve četiri skupine značajne, u zadacima promjene među učenicima trećeg i četvrtog razreda nema statistički značajne razlike. Analizirane su pogreške koje učenici čine pri rješavanju problemskih zadataka te je utvrđeno da se neke pogreške češće javljaju pri rješavanju zadataka usporedbe, dok su neke karakteristične za zadatke promjene. Rezultati su komentirani pod vidom lingvističkih modela rješavanja problemskih zadataka, a raspravljen je i njihov značaj za školsku praksu.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Projekt / tema: 130-1301676-1357
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Nina Bernardić (nbernardi@ffzg.hr), 18. Pro. 2007. u 12:12 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4