Kad u matematici više zapravo znači manje: Razvoj uspješnosti i analiza dječjih pogrešaka pri rješavanju problemskih matematičkih zadataka (CROSBI ID 531908)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Pavlin-Bernardić, Nina ; Rovan, Daria ; Vlahović-Štetić, Vesna
hrvatski
Kad u matematici više zapravo znači manje: Razvoj uspješnosti i analiza dječjih pogrešaka pri rješavanju problemskih matematičkih zadataka
Rješavanje problemskih matematičkih zadataka učenicima često pričinjava poteškoće, a istraživanja pokazuju da su im oni teži od odgovarajućih brojčanih zadataka. Ovim istraživanjem željeli smo ispitati kako se tijekom školovanja mijenja uspješnost učenika nižih razreda osnovne škole u rješavanju različitih vrsta problemskih zadataka, te kakve pogreške djeca pritom čine. Korišteni su zadaci promjene, u kojima zbrajanje ili oduzimanje uzrokuje uvećanje ili umanjenje početne količine, i zadaci usporedbe, u kojima treba pronaći razliku između dva statična skupa U istraživanju je sudjelovalo 285 učenika prvog (N=49), drugog (N=83), trećeg (N=78) i četvrtog (N=75) razreda osnovne škole. Ispitivanje je provedeno individualno, a učenici su pored rješenja za svaki zadatak trebali objasniti i na koji način su zadatak riješili. Pokazalo se da su učenicima prvog i drugog razreda zadaci usporedbe teži od zadataka promjene, dok učenici trećeg i četvrtog razreda podjednako dobro rješavaju ove dvije vrste zadataka. Od prvog do četvrtog razreda poboljšava se uradak i u zadacima usporedbe i u zadacima promjene, no dok su u zadacima usporedbe razlike između sve četiri skupine značajne, u zadacima promjene među učenicima trećeg i četvrtog razreda nema statistički značajne razlike. Analizirane su pogreške koje učenici čine pri rješavanju problemskih zadataka te je utvrđeno da se neke pogreške češće javljaju pri rješavanju zadataka usporedbe, dok su neke karakteristične za zadatke promjene. Rezultati su komentirani pod vidom lingvističkih modela rješavanja problemskih zadataka, a raspravljen je i njihov značaj za školsku praksu.
problemski matematički zadaci; djeca
nije evidentirano
engleski
When in math more means less: Children's achievement and errors in solving mathematical word problems
nije evidentirano
mathematical word problems; children
nije evidentirano
Podaci o prilogu
122-122-x.
2007.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
18. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja
Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana
Zagreb: Školska knjiga
978-953-175-302-9
Podaci o skupu
18. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA
predavanje
13.12.2007-15.12.2007
Zagreb, Hrvatska