crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 315277

Knjiga

Autori: Jokić, Boris; Ristić Dedić, Zrinka
Naslov: U sjeni: privatne instrukcije u obrazovanju Hrvatske
( In the shadow: private tutoring in Croatian education )
Vrsta knjige: ostalo
Izdavač: Institut za društvena istraživanja
Grad: Zagreb
Godina: 2007
Stranica: 228
ISBN: 978-953-6218-33-2
Ključne riječi: privatne instrukcije; privatni satovi; pripremni tečajevi za prijemne ispite za upis na fakultete
( private tutoring; private lessons; preparatory courses for university entrance exams )
Sažetak:
Knjiga predstavlja rezultate prvog sustavnog istraživanja o pojavi privatnih instrukcija u hrvatskom obrazovanju. Pojavu privatnih instrukcija predstavlja kao slojevit i složen problem u čijoj se osnovi nalaze brojni obrazovni, ekonomski i društveni čimbenici. Privatne instrukcije – privatni satovi i pripremni tečajevi za prijemne ispite za upis na fakultete – promatraju se kao „ sjena obrazovnog sustava“ koja mnogo govori o kvaliteti i funkcioniranju obrazovnog sustava. Istraživanjem su prikupljeni vrijedni podaci o raširenosti i razlozima korištenja privatnih instrukcija, osobinama korisnika i pružatelja usluga. Analizirana je ponuda privatnih satova i pripremnih tečajeva, te su razmatrani obrazovni, ekonomski i društveni čimbenici koji u hrvatskom obrazovnom kontekstu djeluju na održavanje i rast pojave. Rezultati istraživanja pokazuju da su privatne instrukcije relevantan obrazovni problem koji ima ozbiljne posljedice na obrazovne rezultate i rad učenika i škola, a utječe i na funkcioniranje obrazovnog sustava i društva u cjelini. Pojava privatnih instrukcija može interferirati sa školskim procesima, a korištenje privatnih instrukcija utječe na održavanje i pojačavanje socio-ekonomskih razlika među učenicima, ugrožavajući tako jednake mogućnosti svih učenika za održavanje i napredovanje u sustavu. U knjizi se problematizira postojeća obrazovna politika prema pojavi privatnih instrukcija te se propituje vjerojatnost rasta pojave vezano uz najavljene promjene u obrazovnom sustavu, prije svega produljivanje obveznog obrazovanja i uvođenje državne mature. Na kraju, date su preporuke obrazovnoj politici za smanjivanje negativnih učinaka pojave.
Projekt / tema: 0100999, 100-1001677-0883
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstvena
Znanstvena područja:
Sociologija,Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: Zrinka Ristić Dedić (zrinka@idi.hr), 20. Pro. 2007. u 12:38 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4