crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 315445

Zbornik radova

Autori: Matešić, Krunoslav; Ružić, Valentina
Naslov: Odnos osobina ličnosti mjerenih BFQ upitnikom i školskog uspjeha kod učenika gimnazija
( Relationship between personality factors derived from the BFQ and academic success of high school students )
Izvornik: 18. dani Ramira i Zorana Bujasa /18th Ramiro i Zoran Bujas' Days - Program i sažeci priopćenja / Keresteš G ; Brković, I ; Butković A. (ur.). - Zagreb : Filozofski fakultet , 2007. 113.
Skup: 18. dani Ramira i Zorana Bujasa / 18th Ramiro i Zoran Bujas' Days
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 13-15.12.2007 / December 13-15, 2007
Ključne riječi: ličnost; BFQ; školske ocjene
( Personality; BFQ; school grades )
Sažetak:
Cilj istraživanja bio je utvrditi odnos između osobina ličnosti mjerenih Big Five upitnikom i općeg školskog uspjeha učenika gimnazija. U istraživanju je sudjelovalo 346 učenika (198 M i 148 Ž) 2., 3. i 4. razreda gimnazije, u dobi od 16 do 19 godina. Za ispitivanje osobina ličnosti korišten je Big Five upitnik (Big Five Questionnaire). Prema modelu Velikih pet dimenzija ličnosti, upitnik čine sljedeće ljestvice i podljestvice: Energija (Dinamičnost i Dominacija), Ugodnost (Kooperativnost/Empatija i Srdačnost/Prijateljstvo), Savjesnost (Temeljitost i Ustrajnost), Emocionalna stabilnost (Emocionalna kontrola i Kontrola impulsa), Mentalna otvorenost (Otvorenost prema kulturi i Otvorenost prema iskustvu) i Ljestvica laganja. Kao mjera školskog uspjeha korišten je opći uspjeh učenika (prosjek ocjena) na kraju školske godine. Analiza korelacija pojedinih dimenzija ličnosti i općeg školskog uspjeha pokazala je da je dimenzija Savjesnost, uključujući i obje njene poddimenzije (Temeljitost i Ustrajnost), statistički značajno povezana sa školskim uspjehom. Regresijskom analizom utvrđeno je da glavne dimenzije ličnosti mjerene BFQ upitnikom zajedno objašnjavaju 7, 1% varijance školskog uspjeha učenika gimnazija, pri čemu osobina Savjesnost ima najveći udio (6, 1% objašnjene varijance). Ovi rezultati upućuju na to da određene osobine ličnosti iz modela Velikih pet mogu u određenoj mjeri doprinijeti objašnjenju varijance školskog uspjeha.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Projekt / tema: 130-1301683-1417
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Valentina Ružić (Valentina.Ruzic@public.carnet.hr), 21. Pro. 2007. u 10:18 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4