Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odnos osobina ličnosti mjerenih BFQ upitnikom i školskog uspjeha kod učenika gimnazija (CROSBI ID 531998)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Matešić, Krunoslav ; Ružić, Valentina Odnos osobina ličnosti mjerenih BFQ upitnikom i školskog uspjeha kod učenika gimnazija // 18. dani Ramira i Zorana Bujasa /18th Ramiro i Zoran Bujas' Days - Program i sažeci priopćenja / Keresteš G ; Brković, I ; Butković A. (ur.). Zagreb, 2007. str. 113-x

Podaci o odgovornosti

Matešić, Krunoslav ; Ružić, Valentina

hrvatski

Odnos osobina ličnosti mjerenih BFQ upitnikom i školskog uspjeha kod učenika gimnazija

Cilj istraživanja bio je utvrditi odnos između osobina ličnosti mjerenih Big Five upitnikom i općeg školskog uspjeha učenika gimnazija. U istraživanju je sudjelovalo 346 učenika (198 M i 148 Ž) 2., 3. i 4. razreda gimnazije, u dobi od 16 do 19 godina. Za ispitivanje osobina ličnosti korišten je Big Five upitnik (Big Five Questionnaire). Prema modelu Velikih pet dimenzija ličnosti, upitnik čine sljedeće ljestvice i podljestvice: Energija (Dinamičnost i Dominacija), Ugodnost (Kooperativnost/Empatija i Srdačnost/Prijateljstvo), Savjesnost (Temeljitost i Ustrajnost), Emocionalna stabilnost (Emocionalna kontrola i Kontrola impulsa), Mentalna otvorenost (Otvorenost prema kulturi i Otvorenost prema iskustvu) i Ljestvica laganja. Kao mjera školskog uspjeha korišten je opći uspjeh učenika (prosjek ocjena) na kraju školske godine. Analiza korelacija pojedinih dimenzija ličnosti i općeg školskog uspjeha pokazala je da je dimenzija Savjesnost, uključujući i obje njene poddimenzije (Temeljitost i Ustrajnost), statistički značajno povezana sa školskim uspjehom. Regresijskom analizom utvrđeno je da glavne dimenzije ličnosti mjerene BFQ upitnikom zajedno objašnjavaju 7, 1% varijance školskog uspjeha učenika gimnazija, pri čemu osobina Savjesnost ima najveći udio (6, 1% objašnjene varijance). Ovi rezultati upućuju na to da određene osobine ličnosti iz modela Velikih pet mogu u određenoj mjeri doprinijeti objašnjenju varijance školskog uspjeha.

ličnost; BFQ; školske ocjene

nije evidentirano

engleski

Relationship between personality factors derived from the BFQ and academic success of high school students

nije evidentirano

Personality; BFQ; school grades

nije evidentirano

Podaci o prilogu

113-x.

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

18. dani Ramira i Zorana Bujasa /18th Ramiro i Zoran Bujas' Days - Program i sažeci priopćenja

Keresteš G ; Brković, I ; Butković A.

Zagreb:

Podaci o skupu

18. dani Ramira i Zorana Bujasa / 18th Ramiro i Zoran Bujas' Days

predavanje

01.01.2007-01.01.2007

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija