crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 320012

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Hajncl, Ljerka; Takšić, Vladimir
Naslov: Pozitivni efekti emocionalne inteligencije i vještina u školskom i organizacijskom okruženju
( Positive effects of emotional intelligence and skills in school and the organizational context )
Knjiga: Psihologija i nasilje u suvremenom društvu
Urednik/ci: Vladimir Kolesarić
Izdavač: Sveučilište u Osijeku, Filozofski fakultet
Grad: Osijek
Godina: 2007
Raspon stranica:: 205-215
Ukupni broj stranica u knjizi:: 299
ISBN: 650106
Ključne riječi: emocionalna inteligencija, pozitivni efekti, emocionalne vještine, školsko okruženje, organizacijsko okruženje
( emotional intelligence, emotional skills, positive effects, school context, organizational context )
Sažetak:
Prošlo je već više od desetljeća i pol od pojave pojma emocionalne inteligencije u psihološkoj literaturi. Ona uključuje sposobnosti uočavanja i razumijevanja svojih i tuđih emocija i raspoloženja i formiranje znanja o njima što će osobi koristiti za predviđanje budućih ponašanja, te da bi se efikasnije mogli riješiti eventualni problemi i adekvatno reguliralo ponašanje. Okruglim stolom vođenim o temi « ; Pozitivni efekti emocionalne inteligencije i vještine u školskom i organizacijskom okruženju» ; željelo se ukazati na potrebu proučavanja i razvoja emocionalne inteligencije tijekom ranog obiteljskog odgoja, potrebu emocionalnog učenja u osnovnom i srednjem školovanju, te na pozitivne učinke treninga za razvoj emocionalnih sposobnosti tijekom radnog vijeka. Istraživanja ukazuju na to da učiti djecu opažanju, razumijevanju i regulaciji svojih emocija donosi napredak u rješavanju socijalnih problema, emocionalnom razumijevanju te kognitivnim vještinama vezanim za socijalno planiranje i impulzivnost, a djeca također pokazuju smanjenu razinu problematičnih ponašanja i veću razinu adaptivnih ponašanja. Mnogi programi učenja emocionalnih vještina integrirani su u školski kurikulum i usmjereni su na to da omogućavaju učenicima intenzivna i trajna iskustva izgradnje vještina emocionalne inteligencije. Odvajajući emocionalnu inteligenciju od drugih crta ličnosti i od klasične inteligencije, bilo je moguće analizirati stupanj u kojem će emocionalna inteligencija nezavisno doprinositi poslovnim kompetencijama. Rezultati ispitivanja prognostičke valjanosti pokazuju da će u određenoj aktivnosti pojedinac biti uspješan i bez visoke emocionalne inteligencije, dok će u nekoj drugoj, emocionalna inteligencija biti nužan uvjet uspješnosti. Jedinstven je zaključak da je emocionalna inteligencija važna za rukovoditelje koji su u direktnom kontaktu s radnicima. Naglašavanje važnosti emocionalne inteligencije za prilagođeno fukcioniranje pojedinca svakako pripada toj potrazi za pozitivnim u ljudskom funkcioniranju.
Projekt / tema: 009-0342618-2657
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Pregledni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Vladimir Takšić (vtaksic@ffri.hr), 30. Sij. 2008. u 12:06 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4