Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pozitivni efekti emocionalne inteligencije i vještina u školskom i organizacijskom okruženju (CROSBI ID 35077)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Hajncl, Ljerka ; Takšić, Vladimir Pozitivni efekti emocionalne inteligencije i vještina u školskom i organizacijskom okruženju // Psihologija i nasilje u suvremenom društvu / Vladimir Kolesarić (ur.). Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2007. str. 205-215-x

Podaci o odgovornosti

Hajncl, Ljerka ; Takšić, Vladimir

hrvatski

Pozitivni efekti emocionalne inteligencije i vještina u školskom i organizacijskom okruženju

Prošlo je već više od desetljeća i pol od pojave pojma emocionalne inteligencije u psihološkoj literaturi. Ona uključuje sposobnosti uočavanja i razumijevanja svojih i tuđih emocija i raspoloženja i formiranje znanja o njima što će osobi koristiti za predviđanje budućih ponašanja, te da bi se efikasnije mogli riješiti eventualni problemi i adekvatno reguliralo ponašanje. Okruglim stolom vođenim o temi « ; Pozitivni efekti emocionalne inteligencije i vještine u školskom i organizacijskom okruženju» ; željelo se ukazati na potrebu proučavanja i razvoja emocionalne inteligencije tijekom ranog obiteljskog odgoja, potrebu emocionalnog učenja u osnovnom i srednjem školovanju, te na pozitivne učinke treninga za razvoj emocionalnih sposobnosti tijekom radnog vijeka. Istraživanja ukazuju na to da učiti djecu opažanju, razumijevanju i regulaciji svojih emocija donosi napredak u rješavanju socijalnih problema, emocionalnom razumijevanju te kognitivnim vještinama vezanim za socijalno planiranje i impulzivnost, a djeca također pokazuju smanjenu razinu problematičnih ponašanja i veću razinu adaptivnih ponašanja. Mnogi programi učenja emocionalnih vještina integrirani su u školski kurikulum i usmjereni su na to da omogućavaju učenicima intenzivna i trajna iskustva izgradnje vještina emocionalne inteligencije. Odvajajući emocionalnu inteligenciju od drugih crta ličnosti i od klasične inteligencije, bilo je moguće analizirati stupanj u kojem će emocionalna inteligencija nezavisno doprinositi poslovnim kompetencijama. Rezultati ispitivanja prognostičke valjanosti pokazuju da će u određenoj aktivnosti pojedinac biti uspješan i bez visoke emocionalne inteligencije, dok će u nekoj drugoj, emocionalna inteligencija biti nužan uvjet uspješnosti. Jedinstven je zaključak da je emocionalna inteligencija važna za rukovoditelje koji su u direktnom kontaktu s radnicima. Naglašavanje važnosti emocionalne inteligencije za prilagođeno fukcioniranje pojedinca svakako pripada toj potrazi za pozitivnim u ljudskom funkcioniranju.

emocionalna inteligencija, pozitivni efekti, emocionalne vještine, školsko okruženje, organizacijsko okruženje

nije evidentirano

engleski

Positive effects of emotional intelligence and skills in school and the organizational context

nije evidentirano

emotional intelligence, emotional skills, positive effects, school context, organizational context

nije evidentirano

Podaci o prilogu

205-215-x.

objavljeno

Podaci o knjizi

Psihologija i nasilje u suvremenom društvu

Vladimir Kolesarić

Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

2007.

650106

Povezanost rada

Psihologija