Autori: Orlić, Petra; Brdar, Ingrid
Naslov: Obrasci suočavanja s neuspjehom u školi, konzumacija lakih droga i aktivnosti u slobodnom vremenu
( School failure coping patterns, light drugs consumption and extracurricular activities of high school students )
Izvornik: Psihologijske teme (1332-0742) 16 (2007), 1; 99-120
Ključne riječi: suočavanje sa stresom; lake droge; aktivnosti u slobodnom vremenu
( coping with stress; light drugs; extracurricular (free time) activities; adolescents )
Cilj rada bio je provjeriti klasifikaciju ispitanika u grupe s obzirom na različite obrasce suočavanja s akademskim stresom, a potom usporediti dobivene grupe prema nekim obilježjima (školski uspjeh, samopoštovanje i anksioznost, način provođenja slobodnog vremena i konzumacija nekih opojnih sredstava). U ispitivanju je sudjelovalo 270 učenika (75 muških i 192 ženska ispitanika) srednjih škola, prosječne dobi 17.19 godina. Učenici se klasificiraju u četiri grupe ovisno o načinu suočavanja s akademskim stresom. Prva grupa obuhvaća učenike koji su najviše skloni zaboravljanju kao načinu suočavanja sa stresom. Oni najviše konzumiraju alkohol, iako je razlika značajna samo u odnosu na grupu Problem i podrška, a loša ocjena za njih je manje stresna nego za većinu učenika. Učenici iz druge grupe u stresnoj su situaciji usmjereni na rješavanje problema i traženje socijalne podrške. Oni imaju najviše samopoštovanje, najmanje konzumiraju alkohol i lake droge, a više slobodnog vremena posvećuju aktivnostima vezanim uz kulturu ili druženju s braćom i sestrama. Treća grupa obuhvaća učenike koji malo koriste bilo koju strategiju suočavanja sa stresom. Njima je loša ocjena nije jako stresna, nemaju visoku anksioznost i imaju dosta visoko samopoštovanje. U slobodno se vrijeme najviše bave sportom, najmanje izlaze i malo vremena posvećuju kulturi. Za učenike u četvrtoj grupi koji najviše koriste emocijama usmjereno suočavanje i traže podršku, dobivanje loše ocjene najviše je stresno. Imaju najvišu anksioznost i najmanje samopoštovanje, najviše konzumiraju lake droge i dosta puše. U slobodno vrijeme najviše izlaze od svih učenika.
Projekt / tema: 009-0342618-2193
Puni text rada: 320423.Ani_Brdar_2007_-_Obrasci_suoavanja_s_neuspjehom_u_koli__konzumacija_i_slobodno_vrijeme.pdf (tekst priložen 3. Ožu. 2010. u 23:16 sati)
Google Scholar: Obrasci suočavanja s neuspjehom u školi, konzumacija lakih droga i aktivnosti u slobodnom vremenu