Obrasci suočavanja s neuspjehom u školi, konzumacija lakih droga i aktivnosti u slobodnom vremenu (CROSBI ID 136196)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Orlić, Petra ; Brdar, Ingrid
hrvatski
Obrasci suočavanja s neuspjehom u školi, konzumacija lakih droga i aktivnosti u slobodnom vremenu
Cilj rada bio je provjeriti klasifikaciju ispitanika u grupe s obzirom na različite obrasce suočavanja s akademskim stresom, a potom usporediti dobivene grupe prema nekim obilježjima (školski uspjeh, samopoštovanje i anksioznost, način provođenja slobodnog vremena i konzumacija nekih opojnih sredstava). U ispitivanju je sudjelovalo 270 učenika (75 muških i 192 ženska ispitanika) srednjih škola, prosječne dobi 17.19 godina. Učenici se klasificiraju u četiri grupe ovisno o načinu suočavanja s akademskim stresom. Prva grupa obuhvaća učenike koji su najviše skloni zaboravljanju kao načinu suočavanja sa stresom. Oni najviše konzumiraju alkohol, iako je razlika značajna samo u odnosu na grupu Problem i podrška, a loša ocjena za njih je manje stresna nego za većinu učenika. Učenici iz druge grupe u stresnoj su situaciji usmjereni na rješavanje problema i traženje socijalne podrške. Oni imaju najviše samopoštovanje, najmanje konzumiraju alkohol i lake droge, a više slobodnog vremena posvećuju aktivnostima vezanim uz kulturu ili druženju s braćom i sestrama. Treća grupa obuhvaća učenike koji malo koriste bilo koju strategiju suočavanja sa stresom. Njima je loša ocjena nije jako stresna, nemaju visoku anksioznost i imaju dosta visoko samopoštovanje. U slobodno se vrijeme najviše bave sportom, najmanje izlaze i malo vremena posvećuju kulturi. Za učenike u četvrtoj grupi koji najviše koriste emocijama usmjereno suočavanje i traže podršku, dobivanje loše ocjene najviše je stresno. Imaju najvišu anksioznost i najmanje samopoštovanje, najviše konzumiraju lake droge i dosta puše. U slobodno vrijeme najviše izlaze od svih učenika.
suočavanje sa stresom; lake droge; aktivnosti u slobodnom vremenu
nije evidentirano
engleski
School failure coping patterns, light drugs consumption and extracurricular activities of high school students
nije evidentirano
coping with stress; light drugs; extracurricular (free time) activities; adolescents
nije evidentirano