Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Obrasci suočavanja s neuspjehom u školi, konzumacija lakih droga i aktivnosti u slobodnom vremenu (CROSBI ID 136196)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Orlić, Petra ; Brdar, Ingrid Obrasci suočavanja s neuspjehom u školi, konzumacija lakih droga i aktivnosti u slobodnom vremenu // Psihologijske teme, 16 (2007), 1; 99-120

Podaci o odgovornosti

Orlić, Petra ; Brdar, Ingrid

hrvatski

Obrasci suočavanja s neuspjehom u školi, konzumacija lakih droga i aktivnosti u slobodnom vremenu

Cilj rada bio je provjeriti klasifikaciju ispitanika u grupe s obzirom na različite obrasce suočavanja s akademskim stresom, a potom usporediti dobivene grupe prema nekim obilježjima (školski uspjeh, samopoštovanje i anksioznost, način provođenja slobodnog vremena i konzumacija nekih opojnih sredstava). U ispitivanju je sudjelovalo 270 učenika (75 muških i 192 ženska ispitanika) srednjih škola, prosječne dobi 17.19 godina. Učenici se klasificiraju u četiri grupe ovisno o načinu suočavanja s akademskim stresom. Prva grupa obuhvaća učenike koji su najviše skloni zaboravljanju kao načinu suočavanja sa stresom. Oni najviše konzumiraju alkohol, iako je razlika značajna samo u odnosu na grupu Problem i podrška, a loša ocjena za njih je manje stresna nego za većinu učenika. Učenici iz druge grupe u stresnoj su situaciji usmjereni na rješavanje problema i traženje socijalne podrške. Oni imaju najviše samopoštovanje, najmanje konzumiraju alkohol i lake droge, a više slobodnog vremena posvećuju aktivnostima vezanim uz kulturu ili druženju s braćom i sestrama. Treća grupa obuhvaća učenike koji malo koriste bilo koju strategiju suočavanja sa stresom. Njima je loša ocjena nije jako stresna, nemaju visoku anksioznost i imaju dosta visoko samopoštovanje. U slobodno se vrijeme najviše bave sportom, najmanje izlaze i malo vremena posvećuju kulturi. Za učenike u četvrtoj grupi koji najviše koriste emocijama usmjereno suočavanje i traže podršku, dobivanje loše ocjene najviše je stresno. Imaju najvišu anksioznost i najmanje samopoštovanje, najviše konzumiraju lake droge i dosta puše. U slobodno vrijeme najviše izlaze od svih učenika.

suočavanje sa stresom; lake droge; aktivnosti u slobodnom vremenu

nije evidentirano

engleski

School failure coping patterns, light drugs consumption and extracurricular activities of high school students

nije evidentirano

coping with stress; light drugs; extracurricular (free time) activities; adolescents

nije evidentirano

Podaci o izdanju

16 (1)

2007.

99-120

objavljeno

1332-0742

Povezanost rada

Psihologija