crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 320427

Zbornik radova

Autori: Brdar, Ingrid; Lončarić, Darko
Naslov: Longitudinalna analiza suočavanja učenika s akademskim stresom u odnosu na spol i zdravlje
( Longitudinal analysis of students' coping with academic stress in relation to gender and health )
Izvornik: 18. dani Ramira i Zorana Bujasa, Program i sažeci priopćenja / Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana (ur.). - Zagreb : Školska knjiga , 2007. 85 (ISBN: 978-953-175-302-9).
Skup: 18. dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: 18th Ramiro and Zoran Bujas' Days, 13-15.12.2007.
Ključne riječi: strategije suočavanja; akademski stres; spol; zdravlje
( coping strategies; academic stress; gender; health )
Sažetak:
Suočavanje sa stresom nije samo odgovor na stres nego i pozitivan stil ponašanja vezan uz prilagodbu promjenama u životu adolescenata. Istraživanja pokazuju da problemu usmjereno suočavanje ima pozitivan učinak na psihološku dobrobit dok je suočavanje izbjegavanjem povezano s pojavom poteškoća u prilagodbi. Cilj: Glavni je cilj ovog rada usporediti suočavanje s akademskim stresom učenika u petom razredu s njihovim suočavanjem nakon tri godine kako bi se utvrdite moguće promjene vezane uz spol i zdravlje učenika. Metoda: Za 94 učenika (43 ženskog i 51 muškog spola) iz dvije osnovne škole prikupljeni su podaci o suočavanju s akademskim stresom, samopoštovanju, neurotizmu i zdravstvenim problemima koji su se često javljali i zbog kojih su duže izostali iz škole. Rezultati: Kod mladića su se smanjilo i suočavanje približavanjem i suočavanje izbjegavanjem, dok djevojke nisu promijenile svoj način suočavanja. Usporedbom broja zdravstvenih problema u prvom i drugom istraživanju učenici su podijeljeni u tri grupe: 1) učenike kojima su se zdravstveni problemi povećali ili pojavili u osmom razredu, 2) učenike kojima su se problemi smanjili i 3) učenike bez zdravstvenih problema. Učenici kojima su se zdravstveni problemi povećali ili pojavili u osmom razredu nisu promijenili način suočavanja, a njihov se neurotizam povećao. Učenici kojima su se smanjili zdravstveni problemi s vremenom su smanjili obje vrste suočavanja, a samopoštovanje im je poraslo. Učenici bez zdravstvenih problema smanjili su suočavanje približavanjem, a njihovo je samopoštovanje također poraslo.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Projekt / tema: 009-0342618-2193
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Ingrid Brdar (ibrdar@ffri.hr), 2. Vel. 2008. u 19:39 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4