crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 320701

Časopis

Autori: Baranović, Branislava; Domović, Vlatka; Štibrić, Marina
Naslov: O nekim aspektima školske klime u osnovnim školama u Hrvatskoj
( Several aspects of school climate in Croatian elementary schools )
Izvornik: Sociologija sela : časopis za istraživanje prostornoga i sociokulturnog razvoja (0038-0326) 174 (2006), 4; 485-504
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: školska klima; osnovne škole; učitelji razredne nastave; predmetni nastavnici; radni staž; poticajna radna okolina; autonomija; otvorenost za promjene
( school climate; elementary schools; class teachers; subject teachers; work experience; supportive working environment; autonomy; openess to change )
Sažetak:
U ovom se tekstu autorice bave nekim aspektima školske klime, u osnovnim školama u Hrvatskoj. Analiza se temelji na rezultatima empirijskog istraživanja provedenom na uzorku od 688 učitelja i nastavnika, zaposlenih u 25 osnovnih škola iz različitih regija u Hrvatskoj. Istraživanjem se nastojalo utvrditi kako učitelji i nastavnici percipiraju školsku klimu, postoji li razlika u učiteljskim i nastavničkim percepcijama školske klime s obzirom na dužinu njihova radnog staža i radno mjesto, te postoje li razlike u školskoj klimi između škola. Analiza podataka je pokazala da učitelji i nastavnici potvrđuju postojanje podrške koju ravnatelji iskazuju njihovu profesionalnom razvoju te poticanju na međusobnu suradnju. Također procjenjuju da imaju visok stupanj autonomije u osmišljavanju i izvođenju nastave, uz malen doživljaj kontrole njihova rada. Međutim, percepcija uključenosti i utjecaja na školu kao organizaciju, znatno je nepovoljnija, što se prvenstveno odnosi na ograničenu mogućnost iznošenja kritičkih primjedbi na rad škole. Faktorskom analizom su izlučene tri dimenzije školske klime koje su nazvane „ poticajna radna okolina“ , „ autonomija“ i „ otvorenost za promjene“ . Dimenzija „ autonomije“ diskriminirala je skupine podijeljene prema radnom stažu i radnom mjestu. Svoju autonomiju pozitivnije su procijenili predmetni nastavnici, osobito oni koji imaju između 6 i 15 godina radnog staža. Učiteljska percepcija njihove niže pozicije u školi potvrdila se i niskim procjenama autonomije, pri čemu najmanju sigurnost osjećaju učitelji s manje od 5 godina radnog staža. Ekonomičnost manjeg broja čestica potvrdila se kroz uspješno razlikovanje škola, u svim trima dimenzijama školske klime. Pri izradi profila školske klime pojedinih škola, do izražaja je došlo razlikovanje škola u dimenziji „ poticajne radne okoline“ . Ovim se istraživanjem upotrijebljena Moosova skala za mjerenje školske klime pokazala kao dobar analitički instrument za identificiranje organizacijskih karakteristika škole.
Projekt / tema: 0100500
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Sociologija,Psihologija,Pedagogija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: O nekim aspektima školske klime u osnovnim školama u Hrvatskoj
Upisao u CROSBI: Marina Štibrić (marina@idi.hr), 5. Vel. 2008. u 10:28 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4