Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

O aspektima školske klime u osnovnim školama u Hrvatskoj (CROSBI ID 136255)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Baranović, Branislava ; Domović, Vlatka ; Štibrić, Marina O aspektima školske klime u osnovnim školama u Hrvatskoj // Sociologija sela, 44 (2006), 174(4); 485-504

Podaci o odgovornosti

Baranović, Branislava ; Domović, Vlatka ; Štibrić, Marina

hrvatski

O aspektima školske klime u osnovnim školama u Hrvatskoj

U ovom se tekstu autorice bave nekim aspektima školske klime, u osnovnim školama u Hrvatskoj. Analiza se temelji na rezultatima empirijskog istraživanja provedenom na uzorku od 688 učitelja i nastavnika, zaposlenih u 25 osnovnih škola iz različitih regija u Hrvatskoj. Istraživanjem se nastojalo utvrditi kako učitelji i nastavnici percipiraju školsku klimu, postoji li razlika u učiteljskim i nastavničkim percepcijama školske klime s obzirom na dužinu njihova radnog staža i radno mjesto, te postoje li razlike u školskoj klimi između škola. Analiza podataka je pokazala da učitelji i nastavnici potvrđuju postojanje podrške koju ravnatelji iskazuju njihovu profesionalnom razvoju te poticanju na međusobnu suradnju. Također procjenjuju da imaju visok stupanj autonomije u osmišljavanju i izvođenju nastave, uz malen doživljaj kontrole njihova rada. Međutim, percepcija uključenosti i utjecaja na školu kao organizaciju, znatno je nepovoljnija, što se prvenstveno odnosi na ograničenu mogućnost iznošenja kritičkih primjedbi na rad škole. Faktorskom analizom su izlučene tri dimenzije školske klime koje su nazvane „ poticajna radna okolina“ , „ autonomija“ i „ otvorenost za promjene“ . Dimenzija „ autonomije“ diskriminirala je skupine podijeljene prema radnom stažu i radnom mjestu. Svoju autonomiju pozitivnije su procijenili predmetni nastavnici, osobito oni koji imaju između 6 i 15 godina radnog staža. Učiteljska percepcija njihove niže pozicije u školi potvrdila se i niskim procjenama autonomije, pri čemu najmanju sigurnost osjećaju učitelji s manje od 5 godina radnog staža. Ekonomičnost manjeg broja čestica potvrdila se kroz uspješno razlikovanje škola, u svim trima dimenzijama školske klime. Pri izradi profila školske klime pojedinih škola, do izražaja je došlo razlikovanje škola u dimenziji „ poticajne radne okoline“ . Ovim se istraživanjem upotrijebljena Moosova skala za mjerenje školske klime pokazala kao dobar analitički instrument za identificiranje organizacijskih karakteristika škole.

školska klima ; osnovne škole ; učitelji razredne nastave ; predmetni nastavnici ; radni staž ; poticajna radna okolina ; autonomija ; otvorenost za promjene

nije evidentirano

engleski

Several aspects of school climate in Croatian elementary schools

nije evidentirano

school climate ; elementary schools ; class teachers ; subject teachers ; work experience ; supportive working environment ; autonomy ; openess to change

nije evidentirano

Podaci o izdanju

44 (174(4))

2006.

485-504

objavljeno

0038-0326

Povezanost rada

Pedagogija, Psihologija, Sociologija

Poveznice