Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Učeničke emocije tijekom različitih faza samoregulacije učenja (CROSBI ID 533164)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Petrešević, Đurđica ; Sorić, Izabela ; Penezić, Zvjezdan Učeničke emocije tijekom različitih faza samoregulacije učenja // Program i sažeci priopćenja 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana (ur.). Zagreb: Grafički zavod Hrvatske, 2007. str. 124-x

Podaci o odgovornosti

Petrešević, Đurđica ; Sorić, Izabela ; Penezić, Zvjezdan

hrvatski

Učeničke emocije tijekom različitih faza samoregulacije učenja

Zimmerman (2001) u svom modelu određuje samoregulirano učenje kao ciklički proces koji se sastoji od triju faza organiziranih po principu povratne sprege. U fazi promišljanja se na temelju analize zadatka postavljaju ciljevi i odabiru određene strategije za postizanje tih ciljeva. Važan aspekt faze promišljanja predstavljaju osobna uvjerenja o vrijednosti nekog ponašanja, očekivanje ishoda, te samoefikasnost. U fazi kontrole izvedbe primjenjuju se različiti načini poboljšanja izvedbe (učenja) koji se temelje na procesima samoopažanja i samokontrole. Faza refleksije započinje učenikovom evaluacijom vlastite izvedbe, a ovisno o tome čemu učenik pripiše rezultat svoje izvedbe, mijenjati će se njegove emocionalne reakcije, ponašanje i očekivanje uspjeha u budućnosti. Emocionalne reakcije i atribucije povratno utječu na fazu promišljanja, te time čine jedan ciklus samoregulacije. Dosadašnja istraživanja uglavnom su se bavila ispitivanjem uloge doživljenih emocija u fazi refleksije, a manje istraživanjem emocionalnog doživljavanja učenika tijekom prve dvije faze ciklusa samoregulacije učenja. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati kakve emocije (sreću, opuštenost, ponos, ljutnju, nesretnost, poniženost i strah/anksioznost) doživljavaju učenici za vrijeme same faze izvedbe (za vrijeme učenja matematike), kao i za vrijeme faze refleksije (nakon što su dobili povratnu informaciju o svom postignuću na testu iz matematike), te u kakvom su odnosu doživljene emocije s njihovom emocionalnom kompetentnošću, vrednovanjem matematike, korištenim strategijama voljne kontrole izvedbe, te prijašnjim i aktualnim školskim postignućem iz matematike. Istraživanje je provedeno na 65 učenika tri sedma razreda osnovne škole, a sadržavalo je dva dijela s razmakom od sedam dana unutar kojeg su učenici pisali test iz matematike. Provedene statističke analize podataka pokazale su da su vrednovanje matematike i korištenje različitih strategija voljne kontrole učenja značajni prediktori doživljenih emocija za vrijeme učenja matematike, dok su postignuta ocjena na testu iz matematike i emocionalna kompetentnost značajni prediktori emocija doživljenih nakon dobitka povratne informacije o ocjeni na testu.

emocije; samoregulirano učenje; voljna kontrola

nije evidentirano

engleski

Students' emotions during different phases of self-regulated learning

nije evidentirano

emotions; self-regulated learning; volitional control

nije evidentirano

Podaci o prilogu

124-x.

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Program i sažeci priopćenja 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana

Zagreb: Grafički zavod Hrvatske

978-953-175-302-9

Podaci o skupu

18. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA

predavanje

13.12.2007-15.12.2007

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija